Now showing items 1-3 of 3

    • Actitud parental frente a la publicidad infanti 

      Acuña G., María Constanza; Carrasco G., María Alejandra; Checura L., Schlomith (Universidad de Chile, 2006)
      La televisión es el medio de comunicación más popular, tanto en Chile, como en el resto del mundo. En Chile, en promedio, hay 2,3 televisores por hogar. Los niños son los principales consumidores, con un promedio de ...
    • Actitud parental hacia la publicidad infantil en Chile: el rol del GSE y de la dicotomía urbano-rural 

      Uribe, Rodrigo; Acuña G, María Constanza; Carrasco G., Alejandra; Checura I, Schlomit (Universidad de Chile. Facultad de Economía y Negocios, 2006)
      This article presents the results of a survey of 421 Chilean parents from different socio-economic backgrounds and places of residence (urban and rural). It aimed to examine their attitudes toward children’s advertising. ...
    • Detection of patients with functional dyspepsia using wavelet transform applied to their electrogastrogram 

      Chacón, M.; Curilem, G.; Acuña, G.; Defilippi, C.; Madrid, A. M.; Jara, S. (2009)
      The aim of the present study was to develop a classifier able to discriminate between healthy controls and dyspeptic patients by analysis of their electrogastrograms. Fifty-six electrogastrograms were analyzed, corresponding ...