Repositorio Académico de la Universidad de Chile

Ver ítem 
  •   Inicio
  • Facultad de Filosofía y Humanidades
  • Artículos de revistas
  • Ver ítem
  •   Inicio
  • Facultad de Filosofía y Humanidades
  • Artículos de revistas
  • Ver ítem
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Búsqueda avanzada

Navegar en todo el sitioComunidades y ColeccionesFecha de publicaciónAutorTítuloMateriaEsta colecciónFecha de publicaciónAutorTítuloMateria

Mi cuenta

Acceder a mi cuentaRegístrese
Enlaces relacionadosRegistry of Open Access RepositoriesOpenDOARGoogle scholarCOREBASE

Resignifying didactics: coloniality and denaturalization of the didactic event in the perspective of a subject didactics

Artículo
Thumbnail
Descargar
IconResignifying-didactics.pdf (155.7Kb)
Fecha
2017
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítem
Cómo citar
Baeza Araya, Adrián
Cómo citar

Resignifying didactics: coloniality and denaturalization of the didactic event in the perspective of a subject didactics

.
Copiar
Cerrar

Compartir:
cargando...
Copiar
Autor
  • Baeza Araya, Adrián;
Resumen
This paper focus on the place of didactics in relation to curriculum theory and to its contemporary context of development. From the problem of theoretic approaches to didactic event as object of study, the hegemonic object oriented didactic -derived from thechnical rationality- is criticized. According to this, text examines theoretic possibilities to resignify didactics as a discipline, starting from the consideration of coloniality and the recognition of projectuality as a key element to build an emancipation path for subjects.
Indización
Artículo de publicación ISI
Identificador
URI: http://repositorio.uchile.cl/handle/2250/147657
ISSN: 2177-1626
Cita del ítem
Revista eletronica pesquiseduca, 2017 Vol. 9 (17): 9-39
Nota de Acceso
Sin acceso a texto completo
Colecciones
  • Artículos de revistas

Ítems relacionados

Mostrando ítems relacionados por Título, autor o materia.

  • TesisThumbnail

    Didactics : innovando en la educación 

    Labarca R., Nelson; Mansilla A., Jorge (Universidad de Chile, 2014-08)
    Hoy en Chile, durante más de 50 años, después de una serie de profundas crisis sociales, el quehacer extraescolar ha venido ocupando un segundo lugar en la agenda, reducido a un “complemento” del proceso educativo formal. ...
  • ArtículoThumbnail

    Some ideological considerations in the Bauhaus for the development of didactic activities: the influence of the Montessori method, the modernism and the gothic 

    Donoso Cisternas, Sergio; Mirauda Peralta, Pedro; Jacob Dazarola, Rubén (Elsevier, 2018)
    The way in which Industrial Design confronts materiality and transforms it into products of use, obeys influences that are not always scientific. From its origin, artistic movements, ideologies, culture, technology and ...
  • ArtículoThumbnail

    Didactics of the history of law throughout 115 years of the foundation of the chair (Chile, 1902) 

    Palma González, Eric; Elgueta, María Francisca (Universidad Icesi, 2018-06)
    The article analyzes the ideas of Juan Antonio Iribarren and Anibal Bascunan Valdes (and, through these authors, the ideas of Valentin Letelier and Rafael Altamira y Crevea) on the teaching of the history of law, and the ...

Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile

© 2016 DSpace - Modificado por SISIB