Now showing items 41-54 of 54

    • Morales Lizama, Gabriela Alejandra (Universidad de Chile, 2007)
      La desregulación del mercado de las aerolíneas norteamericanas en 1978, y en otras partes posteriormente, provocó una serie de cambios en cuanto a estructura de rutas y modo de operación de los agentes aéreos a nivel ...
    • Jara Díaz, Sergio; Munizaga Muñoz, Marcela; Olguín, Javiera (Blackwell Publishing, 2013)
      We apply a time assignment model system to estimate and analyse spatial differences in the values of work and leisure for segments of travellers who work in Santiago, Chile, a large, spatially segregated South American ...
    • Jara Díaz, Sergio (Universidad de Chile. Facultad de Economía y Negocios, 1996-08)
      The role of pricing a short run tool to induce efficiency in the transport system of Santiago is discussed. The spatial distribution of demand shows that both income and car ownership is discussed. The spatial distribution ...
    • Cruz Padilla, Diego Andrés (Universidad de Chile, 2014)
      En esta tesis se trata la tarificación óptima simultánea de un abono de transporte con un boleto unitario por viaje, en presencia de disparidades en el ingreso y la tasa de motorización (TM) de los usuarios. Los abonos son ...
    • Núñez Hernández, Rodrigo Alejandro (Universidad de ChileCyberDocs, 2010)
      El objetivo general del presente trabajo es estudiar a través de un modelo microeconómico la competencia entre dos terminales de transporte, en él que uno de ellos es público y el otro privado. Se pretende a través de este ...
    • Jokubauskaitė, Simona; Hössinger, Reinhard; Jara Díaz, Sergio; Peer, Stefanie; Schneebaum, Alyssa; Schmid, Basil; Aschauer, Florian; Gerike, Regine; Axhausen, Kay W.; Leisch, Friedrich (Springer, 2021)
      The value of travel time savings (VTTS) representing the willingness to pay to reduce travel time, consists of two components: the value of liberating time [equal to the value of leisure (VoL)] and the value of time ...
    • Rosales Salas, Jorge Agustín (Universidad de Chile, 2015)
      En esta tesis se expande el entendimiento del rol del tiempo en el análisis del comportamiento de los individuos. Primero se sistematiza, organiza y clasifica la literatura de modelamiento de uso de tiempo. Luego, se analiza ...
    • Carrasco, Juan Antonio; Jara Díaz, Sergio; Munizaga Muñoz, Marcela (LOM, 2011)
    • García-Martínez, Andrés; Cascajo, Rocio; Jara Díaz, Sergio; Chowdhury, Subeh; Monzon, Andrés (Elsevier Ltd, 2018)
      The disutility of transfers in multimodal public transport goes beyond the additional walking and waiting times. Although the magnitude of this pure transfer penalty has been proven to be an essential element in the ...
    • Fielbaum, Andrés; Jara Díaz, Sergio; Gschwender, Antonio (INFORMS Inst.for Operations Res.and the Management Sciences, 2018)
      The merits of selected heuristics to obtain transit line structures are analyzed, applying them on a synthetic parametric description of a symmetric city that allows representation of different city types (mostly monocentric, ...
    • Fernández Heredia, Alvaro; Monzón, Andrés; Jara Díaz, Sergio (Elsevier, 2013)
      Many variables that influence bicycle use beyond time and cost have been included in models of various types. However, psycho-social factors that make the bicycle eligible as a modal alternative have not been identified ...
    • Jara Díaz, Sergio; Rosales Salas, Jorge (Elsevier, 2015)
      The appropriate duration of time diaries as a source of time use data is analyzed in a structured way. Nine detailed European surveys based on seven-days diaries are used in order to study different dimensions of data ...
    • Guevara Cue, Cristián (Universidad de Chile, 1999)
      El objetivo de esta tesis es contribuir a la comprensión de los viajes en el contexto de las actividades que los motivan, a través de la interpretación microeconómica del Valor subjetivo del tiempo de viaje (VSTV). Como ...
    • Gaudry, Marc J I; Jara Díaz, Sergio; Ortúzar, Juan de Dios (1989)
      We compare values of time obtained with linear utility functions used in LOGIT and HIERARCHICAL LOGIT specifications of a nine-mode passenger choice model estimated with disaggregate data from Santiago, Chile, and find ...