Advanced Search
Now showing items 1-3 of 3
Reflexiones sobre enfermería desde la biopolítica: relaciones de poder y cuidado
(Universidad de Alicante, 2017)
This essay invites to a reflection, from the Foucauldian perspective, about the viewpoint of nursing-care delivery and teaching to future professionals, as well as the analysis of the relations of power in nursing and the link with people "caring objects" from a bioethical point of view. The methodology includes texts analysis from a Foucauldian perspective in health, a retrospective view about the experiences of professionals nurses and the installation of mechanism of power in nursing. Sources related to nursing history and the professional formation with emphasis on professor/student and nurse/patient relationship were analyzed. Bioethical aspects and professional contexts were compared.
Currently nurses have normalized the existence of control mechanism within the direct attention of people and their care, which is transferred to the formation of nurses. Nowadays, nursing thoughts have been expanded, become independent and adapted to different contexts. This invites to use a broader perspective to observe the purpose of the discipline and the profession of nursing, using an introspective view that allows to understand that the nursing practice perpetuates subordination and power in both direct care teams and work teams....
Este ensayo tiene como objetivos reflexionar desde la perspectiva foucaultiana, el cuidado que se entrega y se enseña a los futuros profesionales y analizar las relaciones de poder en el ámbito de la enfermería y el vínculo con las personas “objetos...
Este ensayo tiene como objetivos reflexionar desde la perspectiva foucaultiana, el cuidado que se entrega y se enseña a los futuros profesionales y analizar las relaciones de poder en el ámbito de la enfermería y el vínculo con las personas “objetos...
La relación tutor-estudiante en las prácticas clínicas y su influencia en el proceso formativo del estudiante de Enfermería
(2007)
Castillo Parra S, Vessoni Guioti RD. La relación tutor-estudiante en las prácticas clínicas y su influencia en el proceso formativo del
estudiante de Enfermería. Educare21 2007; 38. Disponible en:
http://preview.enfermeria...
21.com/educare/secciones/ ensenyando/detalle_index.php?Mg%3D%3D&MTM1&MjU%3D&MjE3OQ%3D%3D 1 La relación tutor-estudiante en las prácticas clínicas y su influencia en el proceso formativo del estudiante de Enfermería Autoras: Silvana...
21.com/educare/secciones/ ensenyando/detalle_index.php?Mg%3D%3D&MTM1&MjU%3D&MjE3OQ%3D%3D 1 La relación tutor-estudiante en las prácticas clínicas y su influencia en el proceso formativo del estudiante de Enfermería Autoras: Silvana...
The implementation of multiple interprofessional integrated modules by health sciences faculty in Chile
(Taylor & Francis, 2017)
-Serey c,
Juan Diego Mayad, Valeria Sabaj Diezd, Verónica Aliaga Castilloc, Manuel Castillo Niñoe, Luis Romero Romerof,
Jennifer Fosterg, and Gustavo Hawes Barriosh
aDepartamento de Enfermería, Facultad de Medicina, Universidad de Chile, Santiago, Chile; b...