Show simple item record

Authordc.contributor.authorMorales Vargas, Alejandro 
Admission datedc.date.accessioned2020-01-13T19:38:35Z
Available datedc.date.available2020-01-13T19:38:35Z
Publication datedc.date.issued2019-11
Cita de ítemdc.identifier.citationEn: N. Martins & D. Brandão (eds.) Digicom 2019 – 3rd International Conference on Design and Digital Communication. Proceedings. Barcelos, Portugal: IPCA-Instituto Politécnico do Cávado e do Ave, 2019. pp. 235–243 ISBN 978-989-54489-5-1es_ES
Identifierdc.identifier.urihttps://repositorio.uchile.cl/handle/2250/173150
Abstractdc.description.abstractExisten diversos métodos y herramientas para medir la calidad web. Algunos permiten evaluar cualquier sitio y otros están especializados en un sector específico: los análisis sectoriales. Este estudio presenta una revisión de los trabajos que se focalizan en el sector educativo, compuesto por los sitios web de universidades, bibliotecas, colegios y plataformas de formación a distancia, entre otros. El objetivo es identificar las publicaciones más relevantes y conocer cuáles son los principales autores. Para ello se realizó una revisión sistematizada de literatura de 161 artículos entre más de setecientos publicados entre 2000 y 2018 en Scopus, Web of Science y otras bases de datos, junto a las citas recibidas en Google Académico. Como resultado se constata que casi un tercio de los instrumentos de evaluación son formulados desde las ciencias de la computación. La gran mayoría de los trabajos corresponden a artículos sitios de universidades, siendo también los más citados. Se concluye que la calidad web en este sector despierta el interés en la comunidad científica y se hace cada vez más especializada.es_ES
Abstractdc.description.abstractThere are several methods and tools to measure web quality. Some allow to evaluate any site and others are specialized in a specific sector: sectoral analyzes. This study presents a review of the works that focus on the education sector, composed of the websites of universities, libraries, schools and distance training platforms, among others. The objective is to identify the most relevant publications and to know which are the main authors. For this, a systematic literature review of 161 articles was carried out among more than seven hundred published between 2000 and 2018 in Scopus, Web of Science and other databases, together with the citations received in Google Scholar. As a result, it is found that almost one third of the evaluation instruments are formulated from the computer sciences. The vast majority of the works correspond to articles university sites, being also the most cited. It is concluded that web quality in this sector arouses interest in the scientific community and becomes increasingly specialized.es_ES
Lenguagedc.language.isoeses_ES
Publisherdc.publisherIPCA - Instituto Politécnico do Cávado e do Avees_ES
Type of licensedc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Chile*
Link to Licensedc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/cl/*
Sourcedc.sourceDigicom 2019 – 3rd International Conference on Design and Digital Communicationes_ES
Keywordsdc.subjectCalidad webes_ES
Keywordsdc.subjectSitios webes_ES
Keywordsdc.subjectEducaciónes_ES
Keywordsdc.subjectSector educativoes_ES
Keywordsdc.subjectRevisión sistematizada de literaturaes_ES
Keywordsdc.subjectWeb qualityes_ES
Keywordsdc.subjectWebsiteses_ES
Keywordsdc.subjectEducationes_ES
Keywordsdc.subjectEducational sectores_ES
Keywordsdc.subjectSystematized literature reviewes_ES
Títulodc.titleEstudios sobre calidad web para el sector educativoes_ES
Title in another languagedc.title.alternativeWeb quality studies for the education sectores_ES
Document typedc.typeCapítulo de libro
Catalogueruchile.catalogadorlajes_ES


Files in this item

Icon

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Chile
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Chile