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Authordc.contributor.authorHermansen, Pablo 
Authordc.contributor.authorFernández Droguett, Roberto 
Admission datedc.date.accessioned2020-04-24T22:31:48Z
Available datedc.date.available2020-04-24T22:31:48Z
Publication datedc.date.issued2020
Cita de ítemdc.identifier.citationdearq 26 pp. 100-109 Jan 2020es_ES
Identifierdc.identifier.other10.18389/dearq26.2020.11
Identifierdc.identifier.urihttps://repositorio.uchile.cl/handle/2250/174114
Abstractdc.description.abstractAs a result of the development of digital technologies, the production, editing and publication of photographs is fully incorporated into our daily lives. We routinely use images as language to describe, comment on, interpret, laugh with, captivate, or ironize others. However, scant attention has been paid to how these technologies have been incorporated into research methods. The word continues to be the hegemonic source of the codes and categories used to analyze and engage in discussions in the academic community. During our research on performative practices at the Santiago Gay Pride Parade, we discovered a visual phenomenon that is impossible to describe using words alone. This led us to engage methodologically to approach our field of study using design, digital media and photographs. We believe that an eminently visual phenomenon such as the performative appropriation of public spaces must be studied using a method that preserves the richness of the spectacle and allows for narrative consistency.es_ES
Abstractdc.description.abstractComo resultado del desarrollo de tecnologías digitales, la producción, edición y publicación de fotografías está plenamente incorporada a nuestra vida diaria. Cotidianamente, usamos las imágenes como lenguaje para describir, comentar, interpretar, reír, cautivar o ridiculizar a otros. Sin embargo, se ha prestado poca atención a la forma en que estas tecnologías se han incorporado a los métodos de investigación. La palabra sigue siendo la fuente hegemónica de los códigos y de las categorías usadas para analizar y debatir en la comunidad académica. Durante nuestra investigación sobre prácticas performativas descubrimos en el Desfile del Orgullo Gay de Santiago un fenómeno visual que es imposible de describir sólo con palabras. Esto nos llevó a abordar metodológicamente nuestro campo de estudio utilizando el diseño, los medios digitales y fotografías. Creemos que un fenómeno eminentemente visual, como la apropiación performativa de los espacios públicos, debe ser estudiado con un método que preserve la riqueza del espectáculo y que permita la coherencia narrativa.
Lenguagedc.language.isoenes_ES
Publisherdc.publisherUniversidad Los Andeses_ES
Type of licensedc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Chile*
Link to Licensedc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/cl/*
Sourcedc.sourceDearq-Revista de Arquitectura-Journal of Architecturees_ES
Keywordsdc.subjectPerformative protestses_ES
Keywordsdc.subjectVisual researches_ES
Keywordsdc.subjectPublic spacees_ES
Keywordsdc.subjectGay pride paradees_ES
Keywordsdc.subjectPolitical visibilityes_ES
Keywordsdc.subjectProtestas performativas
Keywordsdc.subjectInvestigación visual
Keywordsdc.subjectEspacio público
Keywordsdc.subjectDesfile del orgullo gay
Keywordsdc.subjectVisibilidad política
Títulodc.titlePhoto-ethnography and Political Engagement: Studying performative subversions of public spacees_ES
Title in another languagedc.title.alternativeFoto-etnografía y compromiso político: Estudio de las subversiones performativas del espacio público
Document typedc.typeArtículo de revistaes_ES
dcterms.accessRightsdcterms.accessRightsAcceso Abierto
Catalogueruchile.catalogadorivves_ES
Indexationuchile.indexArtículo de publicación ISI
Indexationuchile.indexArtículo de publicación SCOPUS


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