Show simple item record

Authordc.contributor.authorSapiains Arrué, Rodolfo 
Authordc.contributor.authorAzócar de la Cruz, Gabriela Alejandra 
Authordc.contributor.authorUgarte Caviedes, Ana María 
Authordc.contributor.authorRomero Hernández, Javier Alberto 
Admission datedc.date.accessioned2021-09-24T15:56:29Z
Available datedc.date.available2021-09-24T15:56:29Z
Publication datedc.date.issued2021
Cita de ítemdc.identifier.citationConvergencia Revista de Ciencias Sociales, vol. 28, 2021es_ES
Identifierdc.identifier.other10.29101/crcs.v28i0.15794
Identifierdc.identifier.urihttps://repositorio.uchile.cl/handle/2250/182102
Abstractdc.description.abstractNot much research has been carried out in Latin America on the human dimensions of climate change. An audience segmentation study was conducted in Chile to explore different perspectives about this issue, using data from a national survey (n=2170). Results showed most Chileans express high levels of concern and agree climate change is happening and caused mainly by human actions. On the contrary, differences were found on worldviews, behaviors, perceptions of control among other factors, allowing the identification of three groups: Pragmatics, Neoliberals and Environmentalists. These results can contribute to the design of more effective communication strategies to increase awareness and climate action.es_ES
Abstractdc.description.abstractHasta la fecha, en América Latina, las investigaciones sobre las dimensiones humanas del cambio climático son aún escasas. Para aportar a este campo, se realizó un estudio de segmentación de audiencia en Chile, que buscó explorar distintas perspectivas sobre este tema, utilizando datos de una Encuesta Nacional (n = 2170). Los resultados mostraron que la mayoría de los chilenos expresan altos niveles de preocupación y están de acuerdo en que el cambio climático está sucediendo y es causado principalmente por acciones humanas. Por otro lado, se encontraron diferencias en cosmovisiones, comportamientos, y percepciones de control, entre otros factores, permitiendo la identificación de tres grupos: pragmáticos, neoliberales y ambientalistas. Estos resultados pueden contribuir a diseñar estrategias de comunicación más efectivas para aumentar la concienciación y la acción climática.es_ES
Lenguagedc.language.isoenes_ES
Publisherdc.publisherUniv. Autónoma Estado Méxicoes_ES
Type of licensedc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Chile*
Link to Licensedc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/cl/*
Sourcedc.sourceConvergencia Revista de Ciencias Socialeses_ES
Keywordsdc.subjectAudience segmentationes_ES
Keywordsdc.subjectClimate change communicationes_ES
Keywordsdc.subjectChilees_ES
Keywordsdc.subjectClimate change beliefses_ES
Keywordsdc.subjectEnvironmental worldviewses_ES
Keywordsdc.subjectSegmentación de audienciases_ES
Keywordsdc.subjectComunicación del cambio climáticoes_ES
Keywordsdc.subjectCreencias sobre el cambio climáticoes_ES
Keywordsdc.subjectCosmovisiones ambientaleses_ES
Títulodc.titleChileans, climate change and the natural environment: an audience segmentation studyes_ES
Title in another languagedc.title.alternativeChilenos, cambio climático y medio ambiente: un estudio de segmentación de audienciaes_ES
Document typedc.typeArtículo de revista
Catalogueruchile.catalogadorcrbes_ES
Indexationuchile.indexArtículo de publicación ISIes_ES


Files in this item

Icon

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Chile
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Chile