Show simple item record

Professor Advisordc.contributor.advisorSánchez Ilabaca, Jaime Hernán
Authordc.contributor.authorMeza Muñoz, Álvaro Andrés
Admission datedc.date.accessioned2025-12-17T19:36:02Z
Available datedc.date.available2025-12-17T19:36:02Z
Publication datedc.date.issued2024
Identifierdc.identifier.other10.58011/zv2w-zj03
Identifierdc.identifier.urihttps://repositorio.uchile.cl/handle/2250/208033
Abstractdc.description.abstractThis thesis investigates the impact of mobile applications on English pronunciation improvement among higher education students. Recognizing the global importance of effective communication skills, the study introduces mobile apps tailored for pronunciation enhancement into the language curriculum. Results show a significant positive correlation between app usage and improved pronunciation. Of particular significance is the contribution to the limited literature on mobile app use for pronunciation improvement in higher education contexts. The study addresses the positive outcomes while also acknowledging challenges such as technological access or apps methodology. The findings emphasize the potential of mobile apps as valuable tools for educators seeking innovative English proficiency methods in higher education. The research offers recommendations for optimizing the integration of pronunciation improvement apps into higher education language courses. This study contributes valuable insights to the ongoing discourse on the role of technology in language education, underscoring the untapped potential of mobile apps in fostering pronunciation proficiency among higher education students. As language instruction continues to evolve, this research positions mobile apps as effective catalysts for enhanced English pronunciation skills in higher education settings.es_ES
Abstractdc.description.abstractEste trabajo investiga el impacto de las aplicaciones móviles en la mejora de la pronunciación del inglés entre estudiantes de educación superior. Al reconocer la importancia global de las habilidades de comunicación efectiva, el estudio presenta aplicaciones móviles diseñadas para mejorar la pronunciación en el plan de estudios inglés lengua extranjera. Los resultados muestran una correlación positiva significativa entre el uso de aplicaciones y la mejora de la pronunciación. De particular importancia es la contribución a la limitada literatura sobre el uso de aplicaciones móviles para mejorar la pronunciación en contextos de educación superior. El estudio aborda los resultados positivos y al mismo tiempo reconoce desafíos como el acceso a la tecnología la metodología que estas aplicaciones utilizan. Los hallazgos enfatizan el potencial de las aplicaciones móviles como herramientas valiosas para los educadores que buscan métodos innovadores de mejora de la pronunciación en inglés. La investigación ofrece recomendaciones para optimizar la integración de aplicaciones para mejorar la pronunciación en cursos de inglés de educación superior. Este estudio aporta información valiosa al discurso actual sobre el papel de la tecnología en aprendizaje del inglés, subrayando el potencial sin explotar de las aplicaciones móviles para fomentar el dominio de la pronunciación entre los estudiantes de educación superior. A medida que la enseñanza de idiomas continúa evolucionando, esta investigación posiciona a las aplicaciones móviles como catalizadores efectivos para mejorar las habilidades de pronunciación del inglés en entornos de educación superior.es_ES
Lenguagedc.language.isoenes_ES
Publisherdc.publisherUniversidad de Chilees_ES
Type of licensedc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
Link to Licensedc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
Keywordsdc.subjecteducational technologyes_ES
Keywordsdc.subjectmobile learninges_ES
Keywordsdc.subjectmobile applicationses_ES
Keywordsdc.subjectpronunciationes_ES
Keywordsdc.subjecthigher educationes_ES
Keywordsdc.subjectEnglish as a foreign languagees_ES
Keywordsdc.subjectEFLes_ES
Keywordsdc.subjecttecnología educativaes_ES
Keywordsdc.subjectaprendizaje móviles_ES
Keywordsdc.subjectaplicaciones móvileses_ES
Keywordsdc.subjectpronunciaciónes_ES
Keywordsdc.subjecteducación superiores_ES
Keywordsdc.subjectinglés lengua extranjeraes_ES
Títulodc.titleAdvancements in English Pronunciation Improvement through Mobile Applications in Higher Education: A State-of-the-Art Analysises_ES
Document typedc.typeTesises_ES
dc.description.versiondc.description.versionVersión original del autores_ES
Date of embargodc.description.embargo31-12-2025es_ES
dcterms.accessRightsdcterms.accessRightsAcceso embargadoes_ES
Catalogueruchile.catalogadorsdees_ES
Departmentuchile.departamentoDepartamento de Educaciónes_ES
Facultyuchile.facultadFacultad de Ciencias Socialeses_ES
uchile.carrerauchile.carreraPedagogía en Educación Parvulariaes_ES
uchile.gradoacademicouchile.gradoacademicoMagisteres_ES
uchile.notadetesisuchile.notadetesisTesis para optar al grado de Magister en Educación con mención en Informática Educativaes_ES


Files in this item

Icon

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States