Advancements in English Pronunciation Improvement through Mobile Applications in Higher Education: A State-of-the-Art Analysis
Professor Advisor
dc.contributor.advisor
Sánchez Ilabaca, Jaime Hernán
Author
dc.contributor.author
Meza Muñoz, Álvaro Andrés
Admission date
dc.date.accessioned
2025-12-17T19:36:02Z
Available date
dc.date.available
2025-12-17T19:36:02Z
Publication date
dc.date.issued
2024
Identifier
dc.identifier.other
10.58011/zv2w-zj03
Identifier
dc.identifier.uri
https://repositorio.uchile.cl/handle/2250/208033
Abstract
dc.description.abstract
This thesis investigates the impact of mobile applications on English pronunciation
improvement among higher education students. Recognizing the global importance of
effective communication skills, the study introduces mobile apps tailored for pronunciation
enhancement into the language curriculum. Results show a significant positive correlation
between app usage and improved pronunciation. Of particular significance is the
contribution to the limited literature on mobile app use for pronunciation improvement in
higher education contexts. The study addresses the positive outcomes while also
acknowledging challenges such as technological access or apps methodology. The
findings emphasize the potential of mobile apps as valuable tools for educators seeking
innovative English proficiency methods in higher education. The research offers
recommendations for optimizing the integration of pronunciation improvement apps into
higher education language courses. This study contributes valuable insights to the
ongoing discourse on the role of technology in language education, underscoring the
untapped potential of mobile apps in fostering pronunciation proficiency among higher
education students. As language instruction continues to evolve, this research positions
mobile apps as effective catalysts for enhanced English pronunciation skills in higher
education settings.
es_ES
Abstract
dc.description.abstract
Este trabajo investiga el impacto de las aplicaciones móviles en la mejora de la
pronunciación del inglés entre estudiantes de educación superior. Al reconocer la
importancia global de las habilidades de comunicación efectiva, el estudio presenta
aplicaciones móviles diseñadas para mejorar la pronunciación en el plan de estudios
inglés lengua extranjera. Los resultados muestran una correlación positiva significativa
entre el uso de aplicaciones y la mejora de la pronunciación. De particular importancia es
la contribución a la limitada literatura sobre el uso de aplicaciones móviles para mejorar
la pronunciación en contextos de educación superior. El estudio aborda los resultados
positivos y al mismo tiempo reconoce desafíos como el acceso a la tecnología la
metodología que estas aplicaciones utilizan. Los hallazgos enfatizan el potencial de las
aplicaciones móviles como herramientas valiosas para los educadores que buscan
métodos innovadores de mejora de la pronunciación en inglés. La investigación ofrece
recomendaciones para optimizar la integración de aplicaciones para mejorar la
pronunciación en cursos de inglés de educación superior. Este estudio aporta
información valiosa al discurso actual sobre el papel de la tecnología en aprendizaje del
inglés, subrayando el potencial sin explotar de las aplicaciones móviles para fomentar el
dominio de la pronunciación entre los estudiantes de educación superior. A medida que
la enseñanza de idiomas continúa evolucionando, esta investigación posiciona a las
aplicaciones móviles como catalizadores efectivos para mejorar las habilidades de
pronunciación del inglés en entornos de educación superior.
es_ES
Lenguage
dc.language.iso
en
es_ES
Publisher
dc.publisher
Universidad de Chile
es_ES
Type of license
dc.rights
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States