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Authordc.contributor.authorRodríguez Perales, Arturo 
Authordc.contributor.authorYue, Heng 
Admission datedc.date.accessioned2016-08-22T13:59:58Z
Available datedc.date.available2016-08-22T13:59:58Z
Publication datedc.date.issued2008
Cita de ítemdc.identifier.citationEstudios de Administración, vol. 15, Nº 1, 2008, pp. 31-64en_US
Identifierdc.identifier.urihttps://repositorio.uchile.cl/handle/2250/140147
Abstractdc.description.abstractIn this study we examine earnings management around open market share repurchases. We examine two hypotheses: managerial opportunism and market response, both of which predict that managers will manage earnings down prior to an open market repurchase. Using 2,939 repurchase announcements during 1980- 1998 we find evidence that managers do manage earnings down before share repurchases. We also find that the market does not identify the earnings manipulation when the repurchase is announced, and that discretionary accruals can explain a significant part of long-term positive returns following repurchases. Altogether the evidence is consistent with the managerial opportunism hypothesis. Further investigation indicates that managers with higher ownership in the firm are more likely to manage earnings down.en_US
Abstractdc.description.abstractEn este estudio analizamos la manipulación de beneficios en torno a las recompras de acciones. En concreto, examinamos dos hipótesis: oportunismo y eficiencia. Ambas hipótesis predicen que los gerentes deben manipular los beneficios de las empresas reduciéndolos antes de anunciar una recompra pero difieren en su predicción de los efectos de dicha manipulación a largo plazo. Tras analizar una muestra de 2939 anuncios de recompra, la evidencia estadística sugiere que los gerentes reducen artificialmente los beneficios corporativos antes de recomprar acciones. También mostramos que los indicadores convencionales de manipulación de beneficios están significativamente relacionados con las rentabilidades anormales a largo plazo asociadas con las recompras lo que resulta congruente con la hipótesis del oportunismo.
Lenguagedc.language.isoenen_US
Publisherdc.publisherUniversidad de Chile. Facultad de Economía y Negocios.en_US
Type of licensedc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Chile*
Link to Licensedc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/cl/*
Keywordsdc.subjectOpen market share repurchasesen_US
Keywordsdc.subjectEarnings managementen_US
Keywordsdc.subjectAbnormal returnsen_US
Títulodc.titleOpen Market Share Repurchases and Earnings Managementen_US
Document typedc.typeArtículo de revista


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Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Chile
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