Show simple item record

Authordc.contributor.authorAlfaro I., Jaime 
Authordc.contributor.authorMartin Munchmeyer, María Pía 
Admission datedc.date.accessioned2016-05-15T01:06:16Z
Available datedc.date.available2016-05-15T01:06:16Z
Publication datedc.date.issued2015
Cita de ítemdc.identifier.citationUniversitas Psychologica V. 14 No. 4 PP. 1347-1358 oct-dic 2015en_US
Identifierdc.identifier.urihttps://repositorio.uchile.cl/handle/2250/138302
General notedc.descriptionArtículo de publicación ISIen_US
Abstractdc.description.abstractThe literature reports the growing incorporation and participation of community psychology on public policies, and considering the obstacles and tensions in this relationship as reported by literature,-it is both academically and professionally relevant to review the knowledge transfer from the academia to the policy making process. We review a body of literature regarding the link between academic production and the response to social problems, emphasizing the deliberative politics approach, with a description of stakeholders ' confluent and conflicting interpretations as a factor of change for public policies. We also review the literature regarding the complexity of knowledge transfer from community psychology to public policy, as reported by this discipline, concluding with recommendations for enhancing its contribution and to understand the tensions reported.en_US
Abstractdc.description.abstractLa literatura reporta una creciente incorporación y participación de la psicología comunitaria en políticas públicas, que genera obstáculos, tensiones y posibilidades. Cobra relevancia académica y profesional analizar los antecedentes sobre transferencia de conocimiento desde la psicología comunitaria hacia las políticas públicas. Se revisa y expone literatura respecto de las condiciones que afectan el vínculo entre la producción académica y las respuestas a los problemas sociales desde la perspectiva de las deliberative politcs, del proceso de encuentro y de la lucha de interpretaciones de actores como factor de cambio de las políticas públicas. Desde la psicología comunitaria, se analiza la complejidad de transferencia del conocimiento hacia las políticas públicas, concluyendo con recomendaciones para potenciar la contribución y comprender las tensiones reportadas.
Lenguagedc.language.isoesen_US
Publisherdc.publisherPontificia Universidad Javerianaen_US
Type of licensedc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Chile*
Link to Licensedc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/cl/*
Keywordsdc.subjectCommunity psychologyen_US
Keywordsdc.subjectPublic policyen_US
Keywordsdc.subjectKnowledge transferen_US
Keywordsdc.subjectDeliberative politicsen_US
Keywordsdc.subjectCommunity interventionen_US
Keywordsdc.subjectPsicología comunitaria
Keywordsdc.subjectPolíticas públicas
Keywordsdc.subjectTransferencia de conocimiento
Keywordsdc.subjectPolíticas públicas deliberativas
Keywordsdc.subjectIntervención comunitaria
Títulodc.titleProceso y oportunidades de la transferencia del conocimiento desde la psicología comunitaria a las políticas públicasen_US
Title in another languagedc.title.alternativeProcess and Opportunities for Knowledge Transfer from Community Psychology to Public Policyen_US
Document typedc.typeArtículo de revista


Files in this item

Icon

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Chile
Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Chile