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Authordc.contributor.authorOlavarrieta Soto, Sergio 
Admission datedc.date.accessioned2016-06-19T01:40:09Z
Available datedc.date.available2016-06-19T01:40:09Z
Publication datedc.date.issued2016
Cita de ítemdc.identifier.citationRAE. Revista de Administraçao de Empresas. Vol. 56, No. 3, maio-junho 2016en_US
Identifierdc.identifier.issn0034-7590
Identifierdc.identifier.urihttps://repositorio.uchile.cl/handle/2250/139030
Abstractdc.description.abstractThis article presents the results of a study on the perception of quality of Latin American business journals based on the judgment of relevant experts – senior professors with knowledge of Latin American research and journals. Forty-five journals were included in the study. The highest perceived quality scores were given to Academia (CLADEA – Uniandes), RAE (FGV), and Innovar (Universidad Nacional de Colombia). When perceived quality was weighted by awareness, Academia, LABR-Latin American Business Review (University of San Diego - Coppead), and Innovar had the highest scores. Results complement a recent study by Ruiz-Torres, Penkova, and Villafane (2012) that focused on management journals published in Spanish. Analysis of results suggests that language and branding have an effect on the perception of journal quality. Implications for editors/publishers, tenure, promotion, research grant committees, and authors are provided.en_US
Abstractdc.description.abstractEste artículo presenta los resultados de un estudio sobre la percepción de calidad de revistas latino- americanas de negocios basada en las evaluaciones expertos – académicos de alto nível con conocimiento de la investigación y publicaciones científicas en Latinoamérica. Cuarenta y cinco revistas fueron incluídas en el estúdio. Las evaluaciones más altas en calidad percibida lãs obtuvieron Academia (Cladea – Uniandes), RAE (FGV), e Innovar (Universidad Nacional de Colombia). Cuando la calidad percibida fue ponderada por el conocimiento (awarenes) Academia, LABR- Latin American Business Review (University of San Diego - Coppead), e Innovar tuvieron las puntuaciones más altas. Los resultados complementan un estudio reciente realizado por Ruiz-Torres, Penkova y Villafane (2012) enfocado en las revistas de administración publicadas en español. El análisis de los resultados sugiere que el lenguaje y que la marca ejercen un efecto sobre la percpeción de calidad percibida de las revistas. Adicionalmente se presentan implicancias para editores, comités responsables de promociones de profesores, comités de investigación, y para autores.es
Lenguagedc.language.isoenen_US
Publisherdc.publisherFundacao Getulio Vargas (Brasil). Centro de Pesquisas e Publicaçõesen_US
Type of licensedc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Chile*
Link to Licensedc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/cl/*
Keywordsdc.subjectJournalsen_US
Keywordsdc.subjectRanking
Keywordsdc.subjectLatin America
Keywordsdc.subjectScientific production
Keywordsdc.subjectBusiness research
Títulodc.titleUsing expert judgments to rank 45 latin american business journalsen_US
Title in another languagedc.title.alternativeUsando los juicios de expertos para ranquear 45 revistas latino-americanas de negociosen_US
Document typedc.typeArtículo de revista


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