Using expert judgments to rank 45 latin american business journals
Author
dc.contributor.author
Olavarrieta Soto, Sergio
Admission date
dc.date.accessioned
2016-06-19T01:40:09Z
Available date
dc.date.available
2016-06-19T01:40:09Z
Publication date
dc.date.issued
2016
Cita de ítem
dc.identifier.citation
RAE. Revista de Administraçao de Empresas. Vol. 56, No. 3, maio-junho 2016
en_US
Identifier
dc.identifier.issn
0034-7590
Identifier
dc.identifier.uri
https://repositorio.uchile.cl/handle/2250/139030
Abstract
dc.description.abstract
This article presents the results of a study on the perception of quality of Latin American business
journals based on the judgment of relevant experts – senior professors with knowledge of Latin American
research and journals. Forty-five journals were included in the study. The highest perceived
quality scores were given to Academia (CLADEA – Uniandes), RAE (FGV), and Innovar (Universidad
Nacional de Colombia). When perceived quality was weighted by awareness, Academia, LABR-Latin
American Business Review (University of San Diego - Coppead), and Innovar had the highest scores.
Results complement a recent study by Ruiz-Torres, Penkova, and Villafane (2012) that focused on
management journals published in Spanish. Analysis of results suggests that language and branding
have an effect on the perception of journal quality. Implications for editors/publishers, tenure, promotion,
research grant committees, and authors are provided.
en_US
Abstract
dc.description.abstract
Este artículo presenta los resultados de un estudio sobre la percepción de calidad de revistas latino-
americanas de negocios basada en las evaluaciones expertos – académicos de alto nível con
conocimiento de la investigación y publicaciones científicas en Latinoamérica. Cuarenta y cinco revistas
fueron incluídas en el estúdio. Las evaluaciones más altas en calidad percibida lãs obtuvieron
Academia (Cladea – Uniandes), RAE (FGV), e Innovar (Universidad Nacional de Colombia). Cuando
la calidad percibida fue ponderada por el conocimiento (awarenes) Academia, LABR- Latin American
Business Review (University of San Diego - Coppead), e Innovar tuvieron las puntuaciones más
altas. Los resultados complementan un estudio reciente realizado por Ruiz-Torres, Penkova y Villafane
(2012) enfocado en las revistas de administración publicadas en español. El análisis de los resultados
sugiere que el lenguaje y que la marca ejercen un efecto sobre la percpeción de calidad percibida de
las revistas. Adicionalmente se presentan implicancias para editores, comités responsables de promociones
de profesores, comités de investigación, y para autores.
es
Lenguage
dc.language.iso
en
en_US
Publisher
dc.publisher
Fundacao Getulio Vargas (Brasil). Centro de Pesquisas e Publicações