Open Market Share Repurchases and Earnings Management
Author
dc.contributor.author
Rodríguez Perales, Arturo
Author
dc.contributor.author
Yue, Heng
Admission date
dc.date.accessioned
2016-08-22T13:59:58Z
Available date
dc.date.available
2016-08-22T13:59:58Z
Publication date
dc.date.issued
2008
Cita de ítem
dc.identifier.citation
Estudios de Administración, vol. 15, Nº 1, 2008, pp. 31-64
en_US
Identifier
dc.identifier.uri
https://repositorio.uchile.cl/handle/2250/140147
Abstract
dc.description.abstract
In this study we examine earnings management around open market
share repurchases. We examine two hypotheses: managerial
opportunism and market response, both of which predict that
managers will manage earnings down prior to an open market
repurchase. Using 2,939 repurchase announcements during 1980-
1998 we find evidence that managers do manage earnings down
before share repurchases. We also find that the market does not identify the earnings manipulation when the repurchase is
announced, and that discretionary accruals can explain a significant
part of long-term positive returns following repurchases. Altogether
the evidence is consistent with the managerial opportunism
hypothesis. Further investigation indicates that managers with
higher ownership in the firm are more likely to manage earnings
down.
en_US
Abstract
dc.description.abstract
En este estudio analizamos la manipulación de beneficios en torno a
las recompras de acciones. En concreto, examinamos dos hipótesis:
oportunismo y eficiencia. Ambas hipótesis predicen que los gerentes
deben manipular los beneficios de las empresas reduciéndolos antes
de anunciar una recompra pero difieren en su predicción de los
efectos de dicha manipulación a largo plazo. Tras analizar una
muestra de 2939 anuncios de recompra, la evidencia estadística
sugiere que los gerentes reducen artificialmente los beneficios
corporativos antes de recomprar acciones. También mostramos que
los indicadores convencionales de manipulación de beneficios están
significativamente relacionados con las rentabilidades anormales a
largo plazo asociadas con las recompras lo que resulta congruente
con la hipótesis del oportunismo.
Lenguage
dc.language.iso
en
en_US
Publisher
dc.publisher
Universidad de Chile. Facultad de Economía y Negocios.