Logo Selection and Modification Guidelines: an empirical international validation in Chile
Author
dc.contributor.author
Olavarrieta Soto, Sergio
Author
dc.contributor.author
Friedmann, Roberto
Admission date
dc.date.accessioned
2016-08-23T20:26:26Z
Available date
dc.date.available
2016-08-23T20:26:26Z
Publication date
dc.date.issued
2007
Cita de ítem
dc.identifier.citation
Estudios de Administración, vol. 14, No. 1, 2007, pp. 1-21
en_US
Identifier
dc.identifier.uri
https://repositorio.uchile.cl/handle/2250/140229
Abstract
dc.description.abstract
Logo selection and modification is a common marketing practice;
brand managers and other marketing executives will normally face
these kinds of decisions. However, logo design and modification
have been largely neglected in the marketing literature. Few studies
have empirically tested the effects of logo design characteristics on
consumer responses (see Henderson and Cote 1998). In this paper,
we set out to extend this research and guidelines to an international
setting. This is thought to be particularly important, because in
today’s environment, brand strategy decisions often need to take into
consideration the potential of expanding and competing globally,
and brand elements can be perceived quite differently. In particular,
our study replicates the cited work in a developing Latin-American
country (i.e., Chile), to test the cross-cultural relevance and stability of US-based logo guidelines in the context of a developing LatinAmerican
nation with a vibrant marketplace.
en_US
Abstract
dc.description.abstract
La elección y modificación de logos es una tarea común en
marketing. Los gerentes de marca y otros ejecutivos de marketing
enfrentan de forma regular este tipo de decisiones. Sin embargo, el
diseño de logos y su modificación es un área que ha estado bastante
ausente en la literatura de marketing. Pocos estudios han testeado el
efecto de las características de diseño de los logos en la respuesta de
los consumidores (ver Henderson y Cote 1998)). En este artículo se
busca extender ese estudio a un escenario internacional. Esto parece
de relevancia, si se considera que en el contexto competitivo actual
las decisiones estratégicas de marcas deben muchas veces considerar
las opciones de extenderse y competir globalmente, y los elementos
de la marca, como el logo, pueden ser percibidos de maneras muy
diferentes. En particular, este estudio replica la investigación
mencionada en un país en desarrollo latinoamericano como Chile,
de modo de poder testear la relevancia y estabilidad cross-cultural
de las guías de diseño basadas en EE.UU. en el contexto de una
nación en desarrollo con un mercado creciente y vibrante.
es
Lenguage
dc.language.iso
en
en_US
Publisher
dc.publisher
Universidad de Chile. Facultad de Economía y Negocios