Life-cycle valuation of different university majors. Case study of Chile
Artículo
Open/ Download
Publication date
2017Metadata
Show full item record
Cómo citar
Lara, Bernardo
Cómo citar
Life-cycle valuation of different university majors. Case study of Chile
Abstract
The aim of this paper is to calculate the rate of return and the net present value for several fields of university studies in Chile. The methodology employed involves the use of earnings over the life cycle for individuals after graduation. Our results indicate that there are large differences in the economic return
to different majors. However, we find clear incentives for studying and financing all of them. The implication here is that higher education in Chile, at least for now, is an attractive investment and should be encouraged. In addition, the results obtained suggest that students tend to choose a university major
based on the net present value and not on the internal rate of return. El objetivo de este trabajo es calcular la tasa de retorno y el valor presente neto para diferentes áreas de estudios universitarios
en Chile. La metodología empleada considera el uso de ingresos en el ciclo de vida para individuos después de la titulación.
Los resultados indican que hay grandes diferencias en el retorno económico para las distintas áreas de estudio. Sin embargo, nuestros resultados muestran claros incentivos para estudiar y financiar todas las áreas del conocimiento. Esto implica que la educación universitaria en Chile es una inversión atractiva y debería
ser promovida. Además, los resultados sugieren que los estudiantes
tienden a elegir una carrera universitaria basados en el valor presente neto y no en la tasa interna de retorno.
Indexation
Artículo de publicación ISI
Quote Item
Interciencia June 2017, vol. 42 nº 6
Collections
The following license files are associated with this item: