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Authordc.contributor.authorValenzuela Fernández, Leslier 
Authordc.contributor.authorMartínez Troncoso, Carolina 
Admission datedc.date.accessioned2019-04-24T19:29:15Z
Available datedc.date.available2019-04-24T19:29:15Z
Publication datedc.date.issued2014
Cita de ítemdc.identifier.citationEstudios de Administración, vol. 21, Nº 1, 2014, pp. 1-30es_ES
Identifierdc.identifier.issn0717-0653
Identifierdc.identifier.urihttps://repositorio.uchile.cl/handle/2250/168280
Abstractdc.description.abstractThe present paper examines the reasons why by consumers engage into Virtual Brand Communities Generated by Enterprises (VBGE) and Virtual Brand Communities Generated by Consumers (VBGC) and the relationship between type of VBC and the future intentions, commitment and involvement through the development of a theoretical model. A questionnaire with 37 items was developed and applied to 284 participants. The findings indicated significant differences depending on the type of VBC in relation to the motivations of involvement, commitment and future intentions, in order to contribute to the scarce evidence in Latin Americaes_ES
Abstractdc.description.abstractLa presente investigación examina las razones de participación en Comunidades de Marca Virtuales Generadas por las Empresas (CMGE) y Comunidades de Marca Virtuales Generadas por Consumidores (CMGC) y su relación con el compromiso y futuras intenciones de involucramiento, mediante el planteamiento de un modelo teórico. Se desarrolló y aplicó un cuestionario con 37 indicadores validados a una muestra de 284 usuarios de CMV. Se concluye la existencia de diferencias significativas dependiendo del tipo de CMV en relación con las motivaciones de participación, niveles de compromiso y futuras intenciones, aportando con la escasa evidencia existente en Latinoamérica.es_ES
Lenguagedc.language.isoeses_ES
Publisherdc.publisherUniversidad de Chile. Facultad de Economía y Negocioses_ES
Type of licensedc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Chile*
Link to Licensedc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/cl/*
Sourcedc.sourceEstudios de Administraciónes_ES
Keywordsdc.subjectCommitmentes_ES
Keywordsdc.subjectFuture intentionses_ES
Keywordsdc.subjectMarketing communicationes_ES
Keywordsdc.subjectBrand virtual communitieses_ES
Keywordsdc.subjectOnline social networkses_ES
Keywordsdc.subjectCompromisoes_ES
Keywordsdc.subjectIntenciones futurases_ES
Keywordsdc.subjectComunicación de marketinges_ES
Keywordsdc.subjectComunidades de marca virtualeses_ES
Keywordsdc.subjectRedes sociales digitales/virtuales/onlinees_ES
Títulodc.titleComunidades de marca virtuales (CMV): compromiso y futuras intencioneses_ES
Document typedc.typeArtículo de revista
Catalogueruchile.catalogadorrcaes_ES
Indexationuchile.indexArtículo de publicación LATINDEXes_ES


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