Semiótica de la percepción y cognición del film 3D
Author
dc.contributor.author
Campos Acosta, Evelyn
Author
dc.contributor.author
Villar Muñoz, Rafael del
Admission date
dc.date.accessioned
2020-04-01T14:17:33Z
Available date
dc.date.available
2020-04-01T14:17:33Z
Publication date
dc.date.issued
2015
Cita de ítem
dc.identifier.citation
deSignis 23. Nuevos Imaginarios. Cine 3D, vídeo juegos, música, series - 2015 (enero-junio) pp. 29-38
es_ES
Identifier
dc.identifier.uri
https://repositorio.uchile.cl/handle/2250/173783
Abstract
dc.description.abstract
Investigación Sociosemiótica de protocolos perceptivos y cognitivos en recepción del film
3D de usuarios adolescentes en el Museo Interactivo Mirador. Las fases fueron: encuesta, ver films
simple/complejo, dibujo libre, análisis semiótico del dibujo y entrevista. La mitad uso la sintaxis
del film 3D en los dibujos y comprendió mejor la información del film cuando la argumentación era
eminentemente visual.
es_ES
Abstract
dc.description.abstract
This article is result of a research in perceptual and cognitive operating protocols in receipt
of 3D films in adolescents attendees of Mirador Interactive Museum. A survey was developed,
then they developed a free draw, and it was analyzed according to a semiotic viewpoint. Finally an
interview was made. Half of the subjects used the 3D cinema syntax in the draws and they understand
the information better when the argument is visual.