Semiótica de la percepción y cognición del film 3D
Abstract
Investigación Sociosemiótica de protocolos perceptivos y cognitivos en recepción del film
3D de usuarios adolescentes en el Museo Interactivo Mirador. Las fases fueron: encuesta, ver films
simple/complejo, dibujo libre, análisis semiótico del dibujo y entrevista. La mitad uso la sintaxis
del film 3D en los dibujos y comprendió mejor la información del film cuando la argumentación era
eminentemente visual. This article is result of a research in perceptual and cognitive operating protocols in receipt
of 3D films in adolescents attendees of Mirador Interactive Museum. A survey was developed,
then they developed a free draw, and it was analyzed according to a semiotic viewpoint. Finally an
interview was made. Half of the subjects used the 3D cinema syntax in the draws and they understand
the information better when the argument is visual.
Indexation
Artículo de publicación LATINDEX
Identifier
URI: https://repositorio.uchile.cl/handle/2250/173783
Quote Item
deSignis 23. Nuevos Imaginarios. Cine 3D, vídeo juegos, música, series - 2015 (enero-junio) pp. 29-38
Collections
The following license files are associated with this item: