About
Contact
Help
Sending publications
How to publish
Advanced Search
View Item 
  •   Home
  • Facultad de Ciencias Sociales
  • Tesis Pregrado
  • View Item
  •   Home
  • Facultad de Ciencias Sociales
  • Tesis Pregrado
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse byCommunities and CollectionsDateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionDateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login to my accountRegister
Biblioteca Digital - Universidad de Chile
Revistas Chilenas
Repositorios Latinoamericanos
Tesis LatinoAmericanas
Tesis chilenas
Related linksRegistry of Open Access RepositoriesOpenDOARGoogle scholarCOREBASE
My Account
Login to my accountRegister

Influencia en la implementación y percepciones de las características de una intervención en salud mental escolar

Tesis
Thumbnail
Open/Download
IconInfluencia en la implementación y percepciones de las características de una intervención en salud mental escolar.pdf (208.6Kb)
Access note
Acceso restringuido
Publication date
2020
Metadata
Show full item record
Cómo citar
Zavala Villalón, Gloria
Cómo citar
Influencia en la implementación y percepciones de las características de una intervención en salud mental escolar
.
Copiar
Cerrar

Author
  • Tamayo Nicoli, Héctor;
Professor Advisor
  • Zavala Villalón, Gloria;
Abstract
En relación a la implementación de una intervención chilena en salud mental escolar, esta investigación buscó identificar y comparar percepciones de distintos actores sobre los constructos de las Características de la Intervención, seleccionándose una muestra de tres casos post implementación con diferentes niveles de éxito, integrados por miembros de un equipo ejecutor del programa y de una o dos escuelas beneficiarias de su servicio. Los datos se recolectaron mediante 22 entrevistas semiestructuradas y su análisis dio a conocer las percepciones de los participantes sobre los constructos y las valuaciones de su influencia en la implementación. La identificación de los constructos que actuaron como facilitadores y/o barreras de la implementación llevó al análisis de su impacto en diferentes contextos, la sugerencia de estrategias de implementación y experiencias positivas de otros casos para abordar los obstaculizadores, y la propuesta de éstos como posibles indicadores de los resultados de la implementación
 
Abstract Regarding the implementation of a Chilean school mental health intervention, this study sought to identify and compare several stakeholders’ perceptions of the intervention characteristics’ constructs. The sample consisted of three post implementation cases with different success levels, each one constituted by a program’s executing team and members of one or two schools where it intervened. The data was collected through 22 semi structured interviews, and its analysis found the participants’ constructs perceptions and their influence on implementation, exhibiting these aspects’ similarities and differences across cases. Identification of which constructs acted as facilitators and/or barriers on implementation allowed the analysis of their impact within and across different contexts, suggestion of implementation strategies and some cases’ positive experiences to address barriers, and the proposal of these as proximate indicators of implementation outcomes
 
General note
Memoria para optar al título de Psicólogo
Identifier
URI: https://repositorio.uchile.cl/handle/2250/175459
Collections
  • Tesis Pregrado
xmlui.footer.title
31 participating institutions
More than 73,000 publications
More than 110,000 topics
More than 75,000 authors
Published in the repository
  • How to publish
  • Definitions
  • Copyright
  • Frequent questions
Documents
  • Dating Guide
  • Thesis authorization
  • Document authorization
  • How to prepare a thesis (PDF)
Services
  • Digital library
  • Chilean academic journals portal
  • Latin American Repository Network
  • Latin American theses
  • Chilean theses
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
Universidad de Chile

© 2020 DSpace
  • Access my account