Show simple item record

Authordc.contributor.authorCápona González, Daniela 
Admission datedc.date.accessioned2020-09-22T19:33:50Z
Available datedc.date.available2020-09-22T19:33:50Z
Publication datedc.date.issued2020
Cita de ítemdc.identifier.citationRev. Filos., Aurora, Curitiba, v. 32, n. 56, p. 346-364, maio/ago. 2020es_ES
Identifierdc.identifier.other10.7213/1980-5934.32.056.DS02
Identifierdc.identifier.urihttps://repositorio.uchile.cl/handle/2250/176814
Abstractdc.description.abstractLa relación entre Henri Lefebvre y Baruch Spinoza no es del todo evidente, si bien el filósofo francés critica en más de una ocasión la teoría del espacio que deriva de lo planteado a partir del atributo de la extensión del filósofo holandés, esta crítica no erige un absoluto que niegue vínculo alguno desde otras perspectivas. Es precisamente a partir de los conceptos de cuerpo, deseo, afectos y espacio que se puede leer en clave spinoziana la teoría de la producción espacial, en cuanto tras de ésta lo que opera es una lógica del cuerpo y la sensibilidad, que Lefebvre al final de su vida terminará considerando desde la óptica del ritmoanálisis. En el presente se establecerán cautivamente los vasos comunicantes que permitirían conjugar un pensamiento común a partir del vínculo o complementariedad de las categorías planteadas.es_ES
Abstractdc.description.abstractThe relation between Henri Lefebvre and Baruch Spinoza is not evident at all, it’s true that the French philosopher critics in more than one occasion the space theory that results of the statement of the extension attribute of the Dutch philosopher, but that critic is not quite absolute to deny any approach from another points of view. It is precisely since the concepts of body, desire and space that can be read, in Spinozist key, the space production theory, as to what is it is basis is a logic of body and sensibility, that Lefebvre at the end of his life will end up considering from the rhytmoanalysis optic. In the present article it will be stablish –prudently- the communicating vessels that would allow to combine a common thought from the relation or complementarity between the categories already stablished.es_ES
Lenguagedc.language.isoeses_ES
Publisherdc.publisherPontificia Universidad Católica de Paranáes_ES
Type of licensedc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Chile*
Link to Licensedc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/cl/*
Sourcedc.sourceRevista de Filosofia Auroraes_ES
Keywordsdc.subjectEspacioes_ES
Keywordsdc.subjectAfectoses_ES
Keywordsdc.subjectExteriorizaciónes_ES
Keywordsdc.subjectDeseoes_ES
Keywordsdc.subjectCuerpoes_ES
Keywordsdc.subjectSensibilidades_ES
Keywordsdc.subjectSpacees_ES
Keywordsdc.subjectAffectses_ES
Keywordsdc.subjectExternalizationes_ES
Keywordsdc.subjectDesirees_ES
Keywordsdc.subjectBodyes_ES
Keywordsdc.subjectSensibilityes_ES
Títulodc.titleDeseo, cuerpo y afectos: Spinoza bajo la tesis de la producción del espacio de Lefebvrees_ES
Title in another languagedc.title.alternativeDesire, body and affects: Spinoza under Lefebvre’s space production thesises_ES
Document typedc.typeArtículo de revistaes_ES
dcterms.accessRightsdcterms.accessRightsAcceso Abierto
Catalogueruchile.catalogadorctces_ES
Indexationuchile.indexArtículo de publicación ISI
Indexationuchile.indexArtículo de publicación SCOPUS


Files in this item

Icon

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Chile
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Chile