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Authordc.contributor.authorCaroca, Gilbert 
Admission datedc.date.accessioned2021-09-24T15:06:22Z
Available datedc.date.available2021-09-24T15:06:22Z
Publication datedc.date.issued2021
Cita de ítemdc.identifier.citationEstuDAv - Estudios Avanzados Nº 34 junio 2021: 47-56es_ES
Identifierdc.identifier.other10.35588/estudav.v0i34.4831
Identifierdc.identifier.urihttps://repositorio.uchile.cl/handle/2250/182092
Abstractdc.description.abstractThis essay aims to prove the thesis that, towards the differences between Deleuze and Derrida, there is a common critic against the classical topic of "familiarity" (oikeiosis). A thinking against the filiation between individual, social, familiar, and national therms that involves in them, this philosophical question affects from the biological to the social and political aspects. Respect the biological, because the filiation is between the individual being and the specie; the social, because the filiation is the constitution of " the family" (the so called basis of all society). Finally, because the filiation is the general question of relationship and kinship. The critic, anyway, is different in the procedure: Deleuze go quickly to vanish the logic of filiation, and on the contrary, Derrida is slower and pacient in showing that the logic of familiarity is autoimmune and deconstructive of itself.es_ES
Abstractdc.description.abstractEste ensayo busca probar la tesis que, más allá de las diferencias entre Deleuze y Derrida, existe una crítica común al tópico clásico de la “familiaridad” (oikeíosis). Un pensamiento contra la filiación entre los términos individuales, sociales, familiares y nacionales que en ellos se implica, esta cuestión filosófica afecta desde lo biológico a lo social y lo político. Respecto a lo biológico, porque la filiación es entre el ser individual y la specie; lo social, porque la filiación es la constitución de “la familia” (la tan llamada base de la sociedad). Finalmente, porque la filiación es la cuestión general del parentesco y la descendencia. La crítica, de todos modos, es diferente en el procedimiento. Deleuze va rápidamente a desterrar la lógica de la filiación, mientras, al contrario, Derrida es más lento y paciente en mostrar que la lógica de la familiaridad es autoinmune y deconstructiva de sí misma.es_ES
Lenguagedc.language.isoeses_ES
Publisherdc.publisherUniv. Santiago Chilees_ES
Type of licensedc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Chile*
Link to Licensedc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/cl/*
Sourcedc.sourceEstuDAv - Estudios Avanzadoses_ES
Keywordsdc.subjectFiliationes_ES
Keywordsdc.subjectSocietyes_ES
Keywordsdc.subjectDeconstructiones_ES
Keywordsdc.subjectDerridaes_ES
Keywordsdc.subjectDeleuzees_ES
Keywordsdc.subjectFiliaciónes_ES
Keywordsdc.subjectSociedades_ES
Keywordsdc.subjectDeconstrucciónes_ES
Títulodc.titleDeconstrucción de la oikeíosis: filiación, familia y familiaridad en Gilles Deleuze y Jacques Derridaes_ES
Title in another languagedc.title.alternativeDeconstruction of oikeíosis: filiation, family and familiarity in Gilles Deleuze and Jacques Derridaes_ES
Document typedc.typeArtículo de revista
Catalogueruchile.catalogadorcrbes_ES
Indexationuchile.indexArtículo de publicación ISIes_ES


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