Show simple item record

Authordc.contributor.authorPonce de la Fuente, Héctor
Authordc.contributor.authorOlivares Rojas, Paulo Antonio
Authordc.contributor.authorRossel Gallardo, Camilo Daniel
Admission datedc.date.accessioned2022-05-09T19:46:51Z
Available datedc.date.available2022-05-09T19:46:51Z
Publication datedc.date.issued2021
Cita de ítemdc.identifier.citationDixit n.º 34 enero-junio 2021es_ES
Identifierdc.identifier.other10.22235/d34.2597
Identifierdc.identifier.urihttps://repositorio.uchile.cl/handle/2250/185362
Abstractdc.description.abstractThe purpose of this article is to offer some reflections on the academic accreditation processes within the framework of the arts, based on a critical relationship on the stages that lead to the implementation of a curricular innovation plan in the Theater Department of the Universidad de Chile. In addition to offering a brief historical induction, this writing allows to know the disciplinary, curricular and didactic dimensions of the process, together with offering an impression from the teaching experience both on the stage of elaboration of the new plan, as well as on the reception by the academic faculty. The views inscribed in this essay allow us to deduce the complexity of a process in which its authors-varying the various perspectives and positions in relation to the object- try to offer a story based on a situated experience, and, therefore, particular. At the same time, it allows us to think about central aspects of the relationship between art, university, education and society.es_ES
Abstractdc.description.abstractEl propósito de este artículo es ofrecer algunas reflexiones en torno a los procesos de acreditación académica en el marco de las artes, a partir de una relación crítica sobre las etapas que conducen a la implementación de un plan de innovación curricular en el Departamento de Teatro de la Universidad de Chile. Además de ofrecer una breve inducción histórica, este escrito permite conocer las dimensiones disciplinares, curriculares y didácticas del proceso, junto con una impresión desde la experiencia docente tanto sobre la etapa de elaboración del nuevo plan como de la recepción por parte del claustro académico. Las miradas inscriptas en el presente ensayo permiten colegir la complejidad de un proceso en el que sus autores —variando las diversas perspectivas y posiciones en relación al objeto— intentan ofrecer un relato a partir de una experiencia situada, y por ende particular, pero que al mismo tiempo permite pensar aspectos centrales de la relación entre arte, universidad, educación y sociedad.es_ES
Lenguagedc.language.isoeses_ES
Publisherdc.publisherUniv Católica Uruguayes_ES
Type of licensedc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
Link to Licensedc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
Sourcedc.sourceDixites_ES
Keywordsdc.subjectArtees_ES
Keywordsdc.subjectTeatroes_ES
Keywordsdc.subjectInnovación curriculares_ES
Keywordsdc.subjectDidácticaes_ES
Keywordsdc.subjectValidaciónes_ES
Keywordsdc.subjectTheatrees_ES
Keywordsdc.subjectCurricular innovationes_ES
Keywordsdc.subjectDidacticses_ES
Keywordsdc.subjectValidationes_ES
Títulodc.titleSobre la acreditación en las Artes. Una lectura de los procesos de innovación curricular en la Facultad de Artes de la Universidad de Chilees_ES
Title in another languagedc.title.alternativeOn accreditation in Arts. A review of the processes of curricular innovation in the Faculty of Arts of Universidad de Chilees_ES
Document typedc.typeArtículo de revistaes_ES
dc.description.versiondc.description.versionVersión publicada - versión final del editores_ES
dcterms.accessRightsdcterms.accessRightsAcceso abiertoes_ES
Catalogueruchile.catalogadorcrbes_ES
Indexationuchile.indexArtículo de publícación WoSes_ES


Files in this item

Icon

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States