Author | dc.contributor.author | Karmy Bolton, Rodrigo | |
Admission date | dc.date.accessioned | 2022-07-18T16:01:04Z | |
Available date | dc.date.available | 2022-07-18T16:01:04Z | |
Publication date | dc.date.issued | 2022 | |
Cita de ítem | dc.identifier.citation | Valenciana (2022): 347-364 | es_ES |
Identifier | dc.identifier.other | 10.15174/rv.v14i29.618 | |
Identifier | dc.identifier.uri | https://repositorio.uchile.cl/handle/2250/186785 | |
Abstract | dc.description.abstract | This essay shows the influence of Guy Debord's work on Giorgio Agamben's thought, in particular, regarding one of the central problems of his thought, that is, the difference between "image" and "gesture". To show this, I will used three moments of his work, starting with "Glosas to the Comments of the Society of the spectacle" written in 1993 to go further to "The Kingdom and the Glory", of 2007, and ending in "The Use of the Bodies", of 2014. In these three moments we could find three references to Debord that, nevertheless, will lead Agamben to the question of the "gesture" or, as it is known, the problem of the "form-of-life". | es_ES |
Abstract | dc.description.abstract | El presente ensayo muestra la influencia del trabajo de Guy
Debord en el pensamiento de Giorgio Agamben, en particular, en lo que
se refiere a uno de los núcleos de su pensamiento, esto es, la diferencia
entre “imagen” y “gesto”. Para ello, se recurrirá a tres momentos de su
trabajo, partiendo por las “Glosas a los Comentarios de la Sociedad del
espectáculo” escritas en 1993, pasando por “El Reino y la Gloria”, del
año 2007, y terminando en “El Uso de los cuerpos”, de 2014. En los
tres momentos existen breves referencias a Debord que, sin embargo,
conducirán a Agamben a la cuestión del “gesto” o, lo que es igual, a la
forma-de-vida. | es_ES |
Lenguage | dc.language.iso | es | es_ES |
Publisher | dc.publisher | Universidad de Guanajuato, México | es_ES |
Type of license | dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
Link to License | dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
Source | dc.source | Valenciana | es_ES |
Keywords | dc.subject | Image | es_ES |
Keywords | dc.subject | Gesture | es_ES |
Keywords | dc.subject | Politics | es_ES |
Keywords | dc.subject | Spectacle | es_ES |
Keywords | dc.subject | Averroism | es_ES |
Keywords | dc.subject | Imagen | es_ES |
Keywords | dc.subject | Gesto | es_ES |
Keywords | dc.subject | Política | es_ES |
Keywords | dc.subject | Espectáculo | es_ES |
Keywords | dc.subject | Averroísmo. | es_ES |
Título | dc.title | La vida que inútilmente se consume en la llama. Imagen, gesto y política: Giorgio Agamben y Guy Debord | es_ES |
Title in another language | dc.title.alternative | The life that usselesly consumed in the flame. Image, gesture and politics: Giorgio Agamben and Guy Debord | es_ES |
Document type | dc.type | Artículo de revista | es_ES |
dc.description.version | dc.description.version | Versión publicada - versión final del editor | es_ES |
dcterms.accessRights | dcterms.accessRights | Acceso abierto | es_ES |
Cataloguer | uchile.catalogador | apc | es_ES |
Indexation | uchile.index | Artículo de publícación WoS | es_ES |