Show simple item record

Autor corporativodc.contributorUniversidad de Chile, Facultad de Economía y Negocios, Escuela de Postgradoes_ES
Professor Advisordc.contributor.advisorOrmeño Pérez, Rodrigo
Authordc.contributor.authorJiménez Santibáñez, Nicolás Patricio
Authordc.contributor.authorSobarzo Wevar, Patricia Verónica
Admission datedc.date.accessioned2023-06-27T23:12:58Z
Available datedc.date.available2023-06-27T23:12:58Z
Publication datedc.date.issued2022
Identifierdc.identifier.urihttps://repositorio.uchile.cl/handle/2250/194480
Abstractdc.description.abstractEl propósito de esta investigación es comprender el rol del riesgo reputacional en la selección y prestación de sus servicios profesionales, desde la perspectiva del profesional tributario. Por medio de un enfoque cualitativo informado por entrevistas semi-estructuradas se busca comprender el concepto de riesgo reputacional, distinguiéndose del riesgo corporativo y personal, su formación, mantención, estrategias de mitigación y su rol en la prestación de sus servicios. De las entrevistas se logró comprender la mirada del profesional y como la reputación es asociada al profesionalismo, así como también se pudo determinar que la autoridad tributaria (SII) determina la validación de ésta. Por otra parte como la reputación formada genera barreras de entrada a nuevos clientes y genera condiciones de mantenerlos.es_ES
Abstractdc.description.abstractThis investigation answers the question, What is the role of Ethics and Empathy in the provision of Professional Tax Services?. Both concepts are analyzed theoretically including the related regulations. Semi -structured interviews were applied methodologically where a qualitative approach is used with a non- probabilistic sample of interviewed subjects in Osorno city. One of the purposes of this investigation is to be able to give a different perspective of Tax Professionals, identifying and analyzing the emotional effects before giving the advice to the Taxpayer. The main conclusions of this study show that Tax Professionals take different approaches when faced with situations which bring out their Ethics or Empathy. These approaches depend on the client, the situation that afflicts them, sanctions to which advisers may be affected, the advisers knowledge level of the regulations, among others.es_ES
Lenguagedc.language.isoeses_ES
Publisherdc.publisherUniversidad de Chilees_ES
Type of licensedc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
Link to Licensedc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
Keywordsdc.subjectTributaciónes_ES
Keywordsdc.subjectServicio profesionales_ES
Keywordsdc.subjectClienteses_ES
Area Temáticadc.subject.otherTributaciónes_ES
Títulodc.titleRol de facilitadores e intermediarios tributarioses_ES
Document typedc.typeTesises_ES
dc.description.versiondc.description.versionVersión original del autores_ES
dcterms.accessRightsdcterms.accessRightsAcceso abiertoes_ES
Catalogueruchile.catalogadormsaes_ES
Departmentuchile.departamentoEscuela de Postgradoes_ES
Facultyuchile.facultadFacultad de Economía y Negocioses_ES
uchile.gradoacademicouchile.gradoacademicoMagisteres_ES
uchile.notadetesisuchile.notadetesisTesis para optar al grado de Magíster en Tributaciónes_ES


Files in this item

Icon
Icon

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States