About
Contact
Help
Sending publications
How to publish
Advanced Search
View Item 
  •   Home
  • Facultad de Derecho
  • Tesis Pregrado
  • View Item
  •   Home
  • Facultad de Derecho
  • Tesis Pregrado
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse byCommunities and CollectionsDateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionDateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login to my accountRegister
Biblioteca Digital - Universidad de Chile
Revistas Chilenas
Repositorios Latinoamericanos
Tesis LatinoAmericanas
Tesis chilenas
Related linksRegistry of Open Access RepositoriesOpenDOARGoogle scholarCOREBASE
My Account
Login to my accountRegister

El concepto normativo de acoso escolar a partir de la Ley N° 20.536: análisis crítico y comparado

Tesis
Thumbnail
Open/Download
IconEl-concepto-normativo-de-acoso-escolar-a-partir-de-la-Ley-no-20536.pdf (2.705Mb)
IconTabla-de-contenido.pdf (673.3Kb)
Access note
Acceso solo a metadatos
Publication date
2019
Metadata
Show full item record
Cómo citar
Palma González, Eric Eduardo
Cómo citar
El concepto normativo de acoso escolar a partir de la Ley N° 20.536: análisis crítico y comparado
.
Copiar
Cerrar

Author
  • Aguilar Campos, Pablo Ignacio;
Professor Advisor
  • Palma González, Eric Eduardo;
Abstract
La presente investigación, en primer lugar, para un adecuado tratamiento de las materias posteriores, comienza por distinguir las diferencias y relaciones que existen entre el conflicto, la violencia y el acoso escolar. Luego, analiza el concepto normativo de acoso escolar, primero en el Derecho comparado (a saber, los EE. UU. y España), y después en Chile. A continuación, se examinan los elementos más relevantes de la definición legal del artículo 16 letra b), que introdujo la ley n° 20.536 el año 2011. Por último, se constata la manera en que el acoso escolar infringe múltiples normas del Derecho interno
 
The present Inquiry, first, and in order to achieve an adequate treatment of the subsequent subjects, begins by establishing the differences and links that exist between school conflict, school violence, and Bullying or student Harassment. Then, it analyses the legal concept of Bullying, starting with the Comparative Law Systems (i.e, the USA and Spain), and afterwards, in Chile. It continues next with the study of the core components or elements of Bullying behavior, according to the newest legal definition, provided by Article 16, letter b), of law n° 20.536, of 2011. Lastly, the way in which Bullying breaches multiple rules of Chilean national Law is demonstrated
 
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-notadetesis.item
Memoria de prueba para optar al grado de Licenciado en Ciencias Jurídicas y Sociales
Identifier
URI: https://repositorio.uchile.cl/handle/2250/202697
Collections
  • Tesis Pregrado
xmlui.footer.title
31 participating institutions
More than 73,000 publications
More than 110,000 topics
More than 75,000 authors
Published in the repository
  • How to publish
  • Definitions
  • Copyright
  • Frequent questions
Documents
  • Dating Guide
  • Thesis authorization
  • Document authorization
  • How to prepare a thesis (PDF)
Services
  • Digital library
  • Chilean academic journals portal
  • Latin American Repository Network
  • Latin American theses
  • Chilean theses
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
Universidad de Chile

© 2020 DSpace
  • Access my account