Browsing by Issue Date Libros y capítulos de libros
Now showing items 1-13 of 13
-
(UNICEFChile. Ministerio de EducaciónChile. Ministerio de Educación, 2004)
-
(Universidad de ChileUNICEF, 2008)
-
(Pehuén Editores, 2010)Este libro plasma una reflexión informada acerca de los propósitos de la transformación del sistema educativo, fortalecimiento de la educación pública y el mejoramiento de la formación de docentes.
-
(Ocho Libros Editores, 2010)Describe y analiza una muestra de seis programas asistencia técnica educativa (ATE) provistos a escuelas que educan preferentemente a alumnos de bajo nivel socioeconómico. El objetivo fue identificar componentes y criterios ...
-
(Salesianos, 2011)Este libro compila experiencias consideradas exitosas de mejoramiento de escuelas y liceos de la Región de Valparaíso, y reflexiones de investigadores y profesionales que trabajan en escuelas que han desarrollado un proceso ...
-
(Santillana, 2015)De manera de abordar los desafíos que implica el trabajo en escritura para los docentes es que el Centro de Investigación Avanzada en Educación (CIAE) y la Fundación Educacional Arauco desarrollaron este libro que presenta ...
-
(Routledge, 2018)Early childhood education has become a key issue during the last years in Chile. The recognition of the relevance of providing quality early childhood education has led to several changes and reforms in public policies and ...
-
(Routledge Taylor & Francis Group, 2021)
-
(Quimantú ; CLACSO, 2023)
-
(Springer, 2023)This introductory chapter highlights the main topics that permeate what is covered in the parts of this book. In a panoramic view, it seeks to include the promise contained in the title of this book, which is to address ...
-
(Springer, 2023)School segregation, especially on the basis of socioeconomic, ethnic, or racial characteristics, is one of the fields of greatest interest for the design of public policies in countries with high levels of inequality in ...
-
(Springer, 2023)The purpose of this chapter is to examine the role of grammar and vocabulary as fundamental linguistic knowledge to teach writing in school and how these are articulated with the communicative approach currently adopted ...