Show simple item record

Authordc.contributor.authorVidal Molina, Paula Francisca
Admission datedc.date.accessioned2023-10-24T17:05:01Z
Available datedc.date.available2023-10-24T17:05:01Z
Publication datedc.date.issued2019
Cita de ítemdc.identifier.citationEm Pauta, Rio de Janeiro _ 2o Semestre de 2019 - n. 44, v. 17, p. 120 - 133es_ES
Identifierdc.identifier.other10.12957/rep.2019.45217
Identifierdc.identifier.urihttps://repositorio.uchile.cl/handle/2250/196188
Abstractdc.description.abstractEl artículo aborda, desde una mirada panorámica, la historia de modificaciones sufridas en la formación del Trabajo Social en Chile. Señala las orientaciones de las escuelas entre los ciclos 1925-1960, 1960- 1973 y 1973-2012, a través de un estudio de caso: la Escuela de Servicio Social Dr. Lucio Córdova de la Universidad de Chile. La Universidad pública más importante de Chile y fuertemente golpeada por las reformas estructurales realizadas por la Dictadura Militar. Realizada la revisión de las orientaciones de las escuelas, se observa la estrecha relación existente entre procesos históricos y la formación de 90 años del Trabajo Social chileno.es_ES
Abstractdc.description.abstractO artigo aborda, a partir de uma perspectiva panorâmica, a história das modificações sofridas na formação do Trabalho Social no Chile. Assinala as orientações das escolas entre os ciclos 1925-1960, 1960-1973 e 1973-2012, por meio de um estudo de caso: a Escola de Serviço Social Dr. Lucio Córdova, da Universidade do Chile, universidade pública mais importante do Chile e fortemente atingida pelas reformas estruturais realizadas pela Ditadura Militar. Realizada a revisão das orientações das escolas, se observa a estreita relação existente entre processos históricos e a formação de 90 anos do Trabalho Social chilenoes_ES
Abstractdc.description.abstractThe article addresses, from a panoramic view, the history of modifications suffered in the formation of social work in Chile. It points out the orientations of the schools during the cycles of 1925-1960, 1960- 1973, and 1973-2012 through a case study: the Dr. Lucio Córdova School of Social Service of the University of Chile, the most important public University in Chile and strongly hit by the structural reforms carried out by the military dictatorship. After the revision of the orientations of the schools, there can be seen the close relationship between historical processes and the formation of 90 years of Chilean social work.es_ES
Lenguagedc.language.isoeses_ES
Publisherdc.publisherUniversidade do Estado do Rio de Janeiroes_ES
Type of licensedc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
Link to Licensedc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
Sourcedc.sourceRevista em Pautaes_ES
Keywordsdc.subjectTrabajo sociales_ES
Keywordsdc.subjectChilees_ES
Keywordsdc.subjectHistoriaes_ES
Keywordsdc.subjectEducaciónes_ES
Keywordsdc.subjectTrabalho Sociales_ES
Keywordsdc.subjectHistória do Chilees_ES
Keywordsdc.subjectUniversidad de Chilees_ES
Keywordsdc.subjectSocial workes_ES
Keywordsdc.subjectChilean historyes_ES
Keywordsdc.subjectEducationes_ES
Títulodc.titleEducación del trabajo social en Chile: 90 años de historiaes_ES
Title in another languagedc.title.alternativeEducacao do trabalho no Chile: 90 anos de historiaes_ES
Title in another languagedc.title.alternativeSocial work education in Chile: 90 years of historyes_ES
Document typedc.typeArtículo de revistaes_ES
dc.description.versiondc.description.versionVersión publicada - versión final del editores_ES
dcterms.accessRightsdcterms.accessRightsAcceso abiertoes_ES
Catalogueruchile.catalogadorxmfes_ES


Files in this item

Icon

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States