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    • Brand familiarity in Latin America: a new three-dimensional conceptualization and measure 

      Torres Moraga, Eduardo; Barra Villalón, Cristóbal; Olavarrieta Soto, Sergio (2016)
      Brand familiarity is a construct often used in marketing and consumer behavior for explaining buyer behavior and marketing effects. Advertising agencies and marketing managers use brand familiarity as a measure of marketing ...
    • Determinación y categorización de los factores de satisfacción e insatisfacción en la banca en Internet 

      Torres Moraga, Eduardo; Hidalgo Campos, Pedro; Barra Villalón, Cristóbal (CONSEJO LATINOAMERICANO ESCUELAS ADM-CLADEA, 2008)
      En el artículo se propone una clasificación de categorías, dimensiones y subdimensiones que son fuentes principales de satisfacción e insatisfacción en los servicios de la banca por Internet. La categorización es específica ...
    • Determinants of trust towards tourist destinations 

      Marinao Artigas, Enrique; Chasco Yrigoyen, Coro; Torres Moraga, Eduardo; Barra Villalón, Cristóbal (Elsevier, 2017)
      Trust has become a relevant concern for tourist destinations. Partly because of the novelty of the research on trust in the tourism literature, there are several open questions regarding the antecedents of trust towards a ...
    • Relación entre las dimensiones de la calidad del servicio y la satisfacción: un análisis de los componentes higiénicos y satisfactores 

      Manzur Mobarec, Enrique; Hidalgo Campos, Pedro; Barra Villalón, Cristóbal; Torres Moraga, Eduardo (Universidad de Chile. Facultad de Econmía y Negocios, 2008)
      La satisfacción es uno de los elementos más importante para la gestión de los supermercados. Uno de sus principales determinantes es la calidad del servicio. Si bien muchos estudios han analizado su relación de manera ...
    • Trust and commitment in the formation of donor loyalty 

      Barra Villalón, Cristóbal; Pressgrove, Geah; Torres Moraga, Eduardo (Taylor & Francis, 2018)
      This cross-national study empirically tests a model that explains the ways in which trust and commitment lead to loyalty in the organization-donor relationship. This research fills a gap in the literature by contrasting ...