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    • Business group characteristics and firm operating performance: Evidence from Chile 

      Farías Nazel, Pablo (Emerald, 2014)
      Purpose – The purpose of this paper is to examine the impact of business group characteristics on firm-operating performance in Chile. Design/methodology/approach – Using a multiple regression model, this study examines ...
    • Customer retention and price matching: The AFPs case 

      Manzur Mobarec, Enrique; Olavarrieta Soto, Sergio; Farías Nazel, Pablo; Hidalgo Campos, Pedro (ELSEVIER, 2008-06)
      Understanding the long-term price matching effects on CLV is important in evaluating the effectiveness of these policies in stimulating customer retention. In industries with low brand differentiation and low customer ...
    • Los determinantes del conocimiento del costo total de los avances en efectivo 

      Farías Nazel, Pablo (Fondo de Cultura Económica, 2017)
      Background: There is a wide difference in the total cost of cash advances offered in Chile. A little knowledge of the total cost of cash advances indicates a vulnerable consumer who may be unable to be aware of when and ...
    • Determinants of perceived and actual knowledge of commission paid by contributors in the pension funds industry 

      Farías Nazel, Pablo (Elsevier, 2017)
      This paper examines the determinants of perceived and actual knowledge of commission paid by contributors in the Chilean pension funds industry. Results show that price consciousness and brand credibility are positively ...
    • Determinants of the success of global and local brands in Latin America 

      Farías Nazel, Pablo (2015)
      The purpose of this paper is to address the issue of the implementation of global and local brands in Latin America by drawing on contingency theory to develop and test hypotheses relating to how product category ...
    • Divulgación del valor en riesgo (VaR) previo a la crisis en el sector bancario español 

      Farías Nazel, Pablo (Universidad EAFIT, 2014)
      La gestión del riesgo ha asumido una enorme importancia en las instituciones financieras. Los bancos divulgan su exposición a los riesgos del mercado a través del Valor en Riesgo (Value at risk, VaR). Este trabajo evalúa ...
    • Efecto de las características psicográficas en la intención de compra de marcas privadas en Chile 

      Manzur Mobarec, Enrique; Hidalgo Campos, Pedro; Olavarrieta Soto, Sergio; Farías Nazel, Pablo (Jorge Gregoire, 2005)
      Las marcas privadas se han incorporado estable, pero lentamente en las canastas de compra de los chilenos. Sin embargo, ellas no han alcanzado los niveles de participación de mercado y penetración que se observan en ...
    • Estrategias de marketing utilizadas por las empresas chilenas para incrementar el valor de los clientes 

      Farías Nazel, Pablo (Universidad de Chile, 2014)
      El propósito de este trabajo es presentar una investigación exploratoria que busca contribuir al conocimiento acerca de la manera en que las empresas están usando estrategias de marketing para incrementar el valor de los ...
    • Identifying the factors that influence eWOM in SNSs: the case of Chile 

      Farías Nazel, Pablo (Taylor and Francis, 2017)
      The factors that influence electronic word-of-mouth (eWOM) in social networking sites (SNSs) in Latin American countries still need to be understood. This paper looks at factors included by prior research, as well as two ...
    • La Efectividad de la Intensidad de la Comparación y el Tipo de Anunciante en la Publicidad 

      Manzur Mobarec, Enrique; Hidalgo Campos, Pedro; Uribe Bravo, Rodrigo; Farías Nazel, Pablo (2007-05)
      Pese a ser causa de hostilidad entre anunciantes, la evidencia empírica de los beneficios de usar publicidad comparativa es controversial. Por otro lado, la efectividad de la publicidad puede depender del tipo de ...
    • La efectividad de la publicidad oposicional 

      Farías Nazel, Pablo (Elsevier Doyma, 2015)
      nEl propósito de este estudio es analizar la viabilidad de la publicidad oposicional en Chile. Los datosfueron recolectados a través de experimentación controlada, a través del uso de un anuncio impresopara un nuevo automóvil ...
    • La Efectividad de la Publicidad Oposicional 

      Farías Nazel, Pablo (Universidad ICESI. Facultad de Ciencias Administrativas y Económicas, 2015-01)
      El propósito de este estudio es analizar la viabilidad de la publicidad oposicional en Chile. Los datos fueron recolectados a través de experimentación controlada, a través del uso de un anuncio impreso para un nuevo ...
    • Las preferencias del consumidor usando el método de máximas diferencias 

      Farías Nazel, Pablo; Fistrovic, Bruno (FUNDACAO GETULIO VARGAS, 2016)
      This study aims to identify the most important attributes employed by consumers in Lima in the process of choosing wine. Furthermore, it seeks to identify differences between segments in these preferences. The methodology ...
    • Measurement and graphic representation of cultural distances between Latin American countries 

      Farías Nazel, Pablo (Universidad Autónoma Estado de México, 2016)
      Despite the central role of cultural distances in social sciences, literature is surprisingly scarce in quantitatively measuring and graphically representing this concept in Latin America. This study addresses this issue ...
    • Salesperson CLV orientation's effect on performance 

      Valenzuela Fernández, Leslier; Torres Moraga, Eduardo; Hidalgo Campos, Pedro; Farías Nazel, Pablo (Elsevier, 2014)
      Previous studies showhow strategies based on the customer lifetime value (CLV) can lead to an increase of profitability for a firm. In this context,marketing serves the purpose of maximizing CLV and customer equity (the ...
    • Store brand and national brand promotion attitudes antecedents 

      Manzur Mobarec, Enrique; Olavarrieta Soto, Sergio; Farías Nazel, Pablo; Hidalgo Campos, Pedro; Uribe Bravo, Rodrigo (Elsevier, 2011)
      Retailers compete against national manufacturers by launching store brands. National manufactures regularly use brand promotions to fight store brands back. The purpose of this article is to find out whether attitudes ...
    • Un análisis a los atributos relevantes de los mercados de las pulgas para los compradores: Evidencia desde América Latina 

      Olavarrieta Soto, Sergio; Farías Nazel, Pablo; Manzur Mobarec, Enrique; Hidalgo Campos, Pedro (Instittuto de Investigación Universidad del Zulia, 2008-12)
      Los investigadores de marketing constantemente han estudiado los mercados formales (e.g., supermercados, tiendas por departamento). Sin embargo, pocos estudios de marketing han investigado a los mercados informales (e.g., ...