Browsing by Author "XX564292"
Now showing items 1-17 of 17
-
Uribe Bravo, Rodrigo; Gunter, Barrie (2007)This article considers whether 'sensational' news stories are intrinsically more likely to elicit emotional responses in audiences than other TV news stories. The research analyses a sample of British televised news in ...
-
Uribe Bravo, Rodrigo; Oliva Becerra, Ismael; Martínez Troncoso, Carolina (Director Comite Editorial: Sergio Olavarrieta, 2006)En los últimos años se ha acrecentado el interés en la aplicación de técnicas alternativas basadas en el abordaje indirecto de información como medio de resolver estos problemas (Fram & Cibotti 1991; Catterall ...
-
Uribe Bravo, Rodrigo; Fuentes García, Alejandra (Taylor and Francis Ltd., 2017)Although product placement is a frequently used promotional tool in local and international productions, particularly in combination with advertising, its study has been almost neglected in Latin America. This paper examines ...
-
Uribe Bravo, Rodrigo; Hidalgo Campos, Pedro; Martínez Troncoso, Carolina (Emerald, 2015)Purpose – The purpose of this paper are to determine: how disasters are used as a theme in advertising; how the public evaluates different ways of using disasters in advertising; what dimensions directly affect these ...
-
Uribe Bravo, Rodrigo; Infante Espiñeira, Rodrigo; Kusch Gutiérrez, Carolina; Contador Cárdenas, Loreto; Pacheco Cruz, Igor; Mesa Juliani, Karen (Taylor & Francis, 2020)Studies have demonstrated the significance of intrinsic sensory attributes on consumer responses to fruits. This paper evaluates the effects on consumers of intrinsic characteristics on new and existing fruit varieties. ...
-
Uribe Bravo, Rodrigo; Fuentes García, Alejandra (Elsevier, 2015)This paper examines the effect of unhealthy food brand placement on children across different age groups (9, 12 and 15 year-old children). Results show that both brand awareness, and the behavioral disposition (toward junk ...
-
Manzur Mobarec, Enrique; Uribe Bravo, Rodrigo; Fernández, Rebeca (Director Comite Editorial: Sergio Olavarrieta, 2006)Diversos autores han establecido que los medios de comunicación ocupan una posición central en la vida de las personas, siendo uno de los principales (aunque no los únicos) responsables de las concepciones que se ...
-
Uribe Bravo, Rodrigo; Manzur Mobarec, Enrique; Hidalgo Campos, Pedro; Fernández Alvarez, Rebeca (2007-05)Este estudio muestra un panorama general sobre cómo es usada la imagen de hombres y mujeres en la publicidad chilena actual. Su objetivo es determinar si los principales indicadores de estereotipación de género ...
-
Uribe Bravo, Rodrigo; Hidalgo Campos, Pedro; Manzur Mobarec, Enrique; Fernández, Rebeca (CONSEJO LATINOAMERICANO ESCUELAS ADM-CLADEA, 2008)Cuando los valores masculinos tienen influencia dominante en una cultura, aquélla se ve reflejada en los estereotipos de género en la publicidad. Recíprocamente, estos estereotipos tienen un efecto sobre la socialización ...
-
Uribe Bravo, Rodrigo; Martínez Troncoso, Carolina (Universidad de Chile. Facultad de Economía y Negocios., 2009)Este estudio examina los factores predisponentes a piratear música en Internet en una muestra de estudiantes universitarios chilenos. Se utiliza la Teoría del Comportamiento Planeado (actitud, control percibido de la ...
-
Manzur Mobarec, Enrique; Hidalgo Campos, Pedro; Uribe Bravo, Rodrigo; Farías Nazel, Pablo (2007-05)Pese a ser causa de hostilidad entre anunciantes, la evidencia empírica de los beneficios de usar publicidad comparativa es controversial. Por otro lado, la efectividad de la publicidad puede depender del tipo de ...
-
Uribe Bravo, Rodrigo; Martínez Troncoso, Carolina; Muñoz Marcell, Ricardo; Hidalgo Castro, Valeska (Director Comite Editorial: Sergio Olavarrieta, 2006)El objetivo de este artículo es mostrar los avances más importantes de una línea de investigación desarrollada en la escuela de negocios de la Universidad de Chile sobre la relación entre niños, publicidad y consumo.
-
Uribe Bravo, Rodrigo (2005-05-24)Análisis de la candidatura de Sebastian Piñera. El desafío de Chilevisión no es cómo la propiedad afecta la independencia informativa per se, sino cómo ésta se maneja en un caso de tanta centralidad e impacto.
-
Uribe Bravo, Rodrigo (Elsevier, 2016)This study explores the effects of the separate and joint effect of advertising, and placement on consumer responses. Specifically, this paper examines these responses in terms of brand awareness, brand attitude, and ...
-
Manzur Mobarec, Enrique; Olavarrieta Soto, Sergio; Farías Nazel, Pablo; Hidalgo Campos, Pedro; Uribe Bravo, Rodrigo (Elsevier, 2011)Retailers compete against national manufacturers by launching store brands. National manufactures regularly use brand promotions to fight store brands back. The purpose of this article is to find out whether attitudes ...
-
Uribe Bravo, Rodrigo (Universidad de Navarra, 2012)Este artículo presenta el análisis de contenido más grande de publicidad infantil realizado en Latinoamérica. Los resultados son similares a los descritos en países desarrollados tanto en presencia publicitaria como, ...
-
Uribe Bravo, Rodrigo; Manzur Mobarec, Enrique; Cornejo, Carolina (Routledge Journals, 2020)FOP food-labeling systems seek to inform on a product`s healthy/unhealthy state and signal a product`s healthiness level. Research in this area has focused primarily on exploring the healthy/unhealthy dimension, leaving ...