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    • Manzur Mobarec, Enrique; Hidalgo Campos, Pedro; Barra Villalón, Cristóbal; Torres Moraga, Eduardo (Universidad de Chile. Facultad de Econmía y Negocios, 2008)
      La satisfacción es uno de los elementos más importante para la gestión de los supermercados. Uno de sus principales determinantes es la calidad del servicio. Si bien muchos estudios han analizado su relación de manera ...
    • Valenzuela Fernández, Leslier; Torres Moraga, Eduardo; Hidalgo Campos, Pedro; Farías Nazel, Pablo (Elsevier, 2014)
      Previous studies showhow strategies based on the customer lifetime value (CLV) can lead to an increase of profitability for a firm. In this context,marketing serves the purpose of maximizing CLV and customer equity (the ...
    • Manzur Mobarec, Enrique; Hidalgo Campos, Pedro; Díaz Solís, David; Olavarrieta Soto, Sergio (Director Comite Editorial: Sergio Olavarrieta, 2006)
      El Ranking de Competitividad 2007, elaborado en conjunto por el Institute for Management Development (IMD) de Suiza y el Departamento de Administración de nuestra Facultad, señala que nuestro país redujo su posición desde ...
    • Manzur Mobarec, Enrique; Olavarrieta Soto, Sergio; Farías Nazel, Pablo; Hidalgo Campos, Pedro; Uribe Bravo, Rodrigo (Elsevier, 2011)
      Retailers compete against national manufacturers by launching store brands. National manufactures regularly use brand promotions to fight store brands back. The purpose of this article is to find out whether attitudes ...
    • Griffin, Tom; Mc Arthur, David; Yamaki, Toshio; Hidalgo Campos, Pedro (2004-12-20)
      This study attempts to shed light on selected aspects of advertising management in three countries ­ Chile, Japan, and the United States ­ as perceived by practitioners. Prior research indicated a dearth of comparative ...
    • Olavarrieta Soto, Sergio; Farías Nazel, Pablo; Manzur Mobarec, Enrique; Hidalgo Campos, Pedro (Instittuto de Investigación Universidad del Zulia, 2008-12)
      Los investigadores de marketing constantemente han estudiado los mercados formales (e.g., supermercados, tiendas por departamento). Sin embargo, pocos estudios de marketing han investigado a los mercados informales (e.g., ...