Repositorio Académico de la Universidad de Chile

Ver ítem 
  •   Inicio
  • Hospital Clínico de la Universidad de Chile
  • Artículos de revistas
  • Ver ítem
  •   Inicio
  • Hospital Clínico de la Universidad de Chile
  • Artículos de revistas
  • Ver ítem
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Búsqueda avanzada

Navegar en todo el sitioComunidades y ColeccionesFecha de publicaciónAutorTítuloMateriaEsta colecciónFecha de publicaciónAutorTítuloMateria

Mi cuenta

Acceder a mi cuentaRegístrese
Enlaces relacionadosRegistry of Open Access RepositoriesOpenDOARGoogle scholarCOREBASE

Uso de Modelos simuladores como metodología docente para la carrera de medicina

Artículo
Thumbnail
Descargar
Iconuso_modelos_simuladores.pdf (84.91Kb)
Fecha
2009
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítem
Cómo citar
Cómo citar

Uso de Modelos simuladores como metodología docente para la carrera de medicina

.
Copiar
Cerrar

Compartir:
cargando...
Copiar
Autor
  • Mendoza Inzunza, Laura;
  • Vásquez, Alicia;
  • Quevedo Ricardi, Fernando;
Resumen
This article is intended to describe to clinicians what the Department of Education in Health Sciences means to pre graduation teaching of bioethics, through its historical development,its educational objectives and its contents. There is yet no consensus among different Schools about the methods used to teach the discipline and its purpose, so discussion provokes reflection and alternative decisions. The concept and significance of the “hidden curriculum”, derived from the afore explicit terminology with polisemic interpretation, adds to the debate as it produces new entrances to the pool of meanings, varying from knowledge and culture increments to deliberated and malicious imposition of information. It seems mandatory to all the clinical tutors to assume direct responsibility in students ethics problems analysis, as part of their general competences and reflecting the usual clinical exposure to these situations and the importance that knowing to handle these events has in the medical setting.
Identificador
URI: http://www.repositorio.uchile.cl/handle/2250/124233
ISSN: 0716-7849
Cita del ítem
Rev Hosp Clin Univ Chile 20(4):355-8
Colecciones
  • Artículos de revistas

Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile

© 2016 DSpace - Modificado por SISIB