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Authordc.contributor.authorSchnettler, Berta 
Authordc.contributor.authorPardo, Susana 
Authordc.contributor.authorMiranda, Horacio 
Authordc.contributor.authorLobos, Germán 
Authordc.contributor.authorMora González, Marcos 
Authordc.contributor.authorAdasme, Cristian 
Admission datedc.date.accessioned2015-12-29T02:35:16Z
Available datedc.date.available2015-12-29T02:35:16Z
Publication datedc.date.issued2015
Cita de ítemdc.identifier.citationRevista Científica, FCV-LUZ / Vol. XXV, N° 5, 402-411, 2015en_US
Identifierdc.identifier.issn0798-2259
Identifierdc.identifier.urihttps://repositorio.uchile.cl/handle/2250/136013
General notedc.descriptionArtículo de publicación ISIen_US
Abstractdc.description.abstractConsidering the negative contribution of the food sector to climate change, a survey was conducted with 400 people in Temuco (Araucanía Region, Chile) to distinguish the preferences for different types of cheese, with different Countries of origin, information about the carbon footprint, packaging, presentations and prices in supermarkets in Temuco. Consumer segments were also distinguished in relation to their aforementioned preferences and characteristics. Using a conjoint analysis it was determined that the type of cheese was more important than origin, packaging, price, presentation, and the information about the carbon footprint. Consumers preferred Chilean cheese and cheese imported from Holland, unpackaged, in slices, at the highest price, with no information about the carbon footprint. A hierarchical cluster analysis identified four market segments: “consumers sensitive to the type of cheese” (Group 1, 22.2%), “consumers sensitive to packaging and Country of origin, who prefer the product with information about the CF” (Group 2, 22.2%), “consumers sensitive to the origin, presentation and type of cheese” (Group 3, 37.3%) and “consumers sensitive to the Country of origin” (Group 4, 18.3%). The segments differed in their degree of satisfaction with food-related life, frequency of purchase of imported food, frequency of cheese consumption, monthly expenditure on food and socioeconomic level. In Temuco, almost 80% of the sample did not yet value having information about the carbon footprint regarding food of animal origin, such as cheese.en_US
Abstractdc.description.abstractConsiderando la contribución negativa del sector alimentario al cambio climático, se realizó una encuesta a 400 personas en la ciudad de Temuco (Región de La Araucanía, Chile), para evaluar las preferencias hacia diferentes tipos de queso, con diferente país de origen, información de la huella de carbono, envases, presentaciones y precios en supermercados de Temuco, y se diferenciaron segmentos de mercado según sus preferencias y características. Utilizando análisis conjunto se determinó que el tipo de queso fue más importante que el origen, el envase, el precio, la presentación y que la información sobre la huella de carbono. Los consumidores prefirieron el queso chileno e importado desde Holanda, a granel, laminado, al precio más alto y sin información respecto a la huella de carbono. Mediante análisis de conglomerados jerárquicos se distinguieron cuatro segmentos de mercado: “consumidores sensibles al tipo de queso” (Grupo 1; 22,2%), “consumidores sensibles al envase y país de origen, que prefieren el producto con información de la huella de carbono” (Grupo 2; 22,2%), “consumidores sensibles al origen, presentación y tipo de queso” (Grupo 3; 37,3%) y “consumidores sensibles al país de origen” (Grupo 4; 18,3%). Los segmentos difirieron en su nivel de satisfacción con la alimentación, frecuencia de compra de alimentos importados, frecuencia de consumo de queso, gasto mensual en alimentos y nivel socioeconómico. En Temuco, cerca del 80% de la muestra no valoró contar con información referida a la huella de carbono en un alimento de origen animal, como el queso.
Patrocinadordc.description.sponsorshipFONDECYT 1100611en_US
Lenguagedc.language.isoenen_US
Publisherdc.publisherUniv Zulia, Facultad Ciencias Veterinariasen_US
Type of licensedc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Chile*
Link to Licensedc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/cl/*
Keywordsdc.subjectGreenhouse gasesen_US
Keywordsdc.subjectClimate changeen_US
Keywordsdc.subjectLabelsen_US
Keywordsdc.subjectSubjective well-beingen_US
Keywordsdc.subjectGases efecto invernaderoen_US
Keywordsdc.subjectCambio climáticoen_US
Keywordsdc.subjectEtiquetasen_US
Keywordsdc.subjectBienestar subjetivoen_US
Títulodc.titleAttributes that define preferences for cheese in southern Chile: do consumers value information about the carbon footprint?en_US
Title in another languagedc.title.alternativeAtributos que definen las preferencias hacia el queso en el sur de Chile: ¿los consumidores valoran la información sobre la huella de carbono?en_US
Document typedc.typeArtículo de revista


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