Show simple item record

Authordc.contributor.authorTorres Moraga, Eduardo 
Authordc.contributor.authorBarra, Cristóbal 
Authordc.contributor.authorVásquez-Parraga, Arturo Z. 
Authordc.contributor.authorFarías Landabur, Antonio 
Admission datedc.date.accessioned2018-03-23T13:28:12Z
Available datedc.date.available2018-03-23T13:28:12Z
Publication datedc.date.issued2013
Cita de ítemdc.identifier.citationEstudios de Administración, vol. 20, Nº 1, 2013, pp. 1-36es_ES
Identifierdc.identifier.issn0717-0653
Identifierdc.identifier.urihttps://repositorio.uchile.cl/handle/2250/146954
Abstractdc.description.abstractPurpose - This study contributes a multidimensional measure of service quality impacting on the trust and satisfaction of customers using internet banking. Design/methodology/approach - Unlike previous studies reporting on independent factors of service quality affecting customer trust and satisfaction, this study elaborates and tests a multidimensional measure of service quality in the context of internet banking services. In addition, this study tests a proposed model and rival models showing how service quality impacts on customer trust and satisfaction. Findings - Service quality is a second-order factor with 6 dimensions revealing 6 important characteristics of the service quality that is expected in Internet banking. They are not separate characteristics of service quality but dimensions of a construct. The proposed model showing a direct impact of service quality on satisfaction and an indirect one on trust is the best tested model using structural equations. Research limitations/practical implications: The research limitations and practical implications of the results are discussed. Originality/value - The study elaborates and tests a multidimensional measure that is a comprehensive, and at the same time, parsimonious, approach to service quality when explaining customer trust and satisfaction in internet banking services.es_ES
Abstractdc.description.abstractObjetivo – Este estudio muestra el impacto de una medida multidimensional de la calidad del servicio respecto de la confianza y la satisfacción de los clientes que usan servicios de banca por internet. Diseño/metodología – De manera distinta a estudios previos que se basan en los efectos independientes de los factores de la calidad del servicio acerca de la confianza y la satisfacción, este estudio presenta y prueba una medida multidimensional de calidad del servicio en la banca por internet. Además, se prueban modelos alternativos rivales que muestran cómo la calidad del servicio genera un impacto en la confianza y la satisfacción. Resultados – La calidad del servicio es un factor de segundo orden con seis dimensiones que revelan seis importantes características para la gestión en la banca por internet. Estas no son características independientes, sino dimensiones de un constructo. El modelo propuesto que muestra un impacto directo de la calidad del servicioen la satisfacción y uno indirecto en la confianza, es el mejor modelo probado mediante ecuaciones estructurales. Valor – El estudio propone y prueba una medida de calidad del servicio que es comprehensiva, pero al mismo tiempo parsimoniosa, que permite entender el efecto conjunto de las dimensiones que la componen respecto de la confianza y la satisfacción en el contexto de la banca por internetes_ES
Lenguagedc.language.isoenes_ES
Publisherdc.publisherUniversidad de Chile. Facultad de Economía y Negocioses_ES
Type of licensedc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Chile*
Link to Licensedc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/cl/*
Sourcedc.sourceEstudios de Administraciónes_ES
Keywordsdc.subjectInternet bankinges_ES
Keywordsdc.subjectMultidimensional service qualityes_ES
Keywordsdc.subjectCustomer trustes_ES
Keywordsdc.subjectSatisfctiones_ES
Títulodc.titleThe Effects of Service Quality on Customer Trust and Satisfaction in Internet Bankinges_ES
Document typedc.typeArtículo de revista
Catalogueruchile.catalogadorrcaes_ES


Files in this item

Icon

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Chile
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Chile