Show simple item record

Authordc.contributor.authorMolina Franjola, Sandra Elisa 
Admission datedc.date.accessioned2020-07-15T21:16:20Z
Available datedc.date.available2020-07-15T21:16:20Z
Publication datedc.date.issued2020
Cita de ítemdc.identifier.citationBRAC - Barcelona Research Art Creation Vol. 8 No. 2, June 2020, pp. 161-181es_ES
Identifierdc.identifier.other10.17583/brac.2020.3755
Identifierdc.identifier.urihttps://repositorio.uchile.cl/handle/2250/176008
Abstractdc.description.abstractOne million years de On Kawara, exhibe la enumeración de enormes magnitudes temporales, con eso, problematiza diversos modos de relación con el tiempo en tanto representación y en tanto posibilidad de experiencia. Sin embargo, el tiempo aprehendido de modo sensible, queda alienado de los medios que intentan contenerlo. Pero entonces, ¿cómo es que el ejercicio de enumeración puede dar cuenta de magnitudes temporales en la obra? ¿cómo se puede registrar el tiempo? y ¿cómo es que el arte puede articular el tiempo como parte de su poética? Ante dicho problema se propone lo siguiente: el tiempo en One million years se articula desde tres dimensiones; la enumeración, la imaginación y la experiencia. Estos tres modos del tiempo sirven para problematizar y exhibir el constante abandono del tiempo en la obra. Este estudio reflexiona en dichos modos del tiempo desprendidos de la obra de Kawara, contrastándolos con propuestas artísticas que abordan temporalidades similares, trabajando en torno a las paradojas y contradicciones que buscan hacer visible.es_ES
Abstractdc.description.abstractOn Kawara ' s One million years exhibits enormous temporal magnitudes enumerations, with that, problematizes diverse ways of relation with time as representation and as experience possibility. However, time is apprehended in a sensitive way, therefore time is alienated from the means that try to contain it. But then, how can enumeration show temporary magnitudes in the piece? How can we record time? and how can art articulate time as a productive poetic? From this problem is proposed the following: time in One million years is addressed in three ways; enumeration, imagination and experience. These three modes of time problematize and exhibit the constant abandonment of time in the work of art. This study thinks over these time modes showed in Kawara ' s work, contrasting them with artistic proposals that address similar temporalities, reflecting upon the paradoxes and contradictions that the pieces try to display.es_ES
Lenguagedc.language.isoeses_ES
Publisherdc.publisherHipatia Presses_ES
Type of licensedc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Chile*
Link to Licensedc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/cl/*
Sourcedc.sourceBRAC - Barcelona Research Art Creationes_ES
Keywordsdc.subjectOn Kawaraes_ES
Keywordsdc.subjectTiempo en el artees_ES
Keywordsdc.subjectTiempo enumeradoes_ES
Keywordsdc.subjectTiempo imaginadoes_ES
Keywordsdc.subjectTiempo de experienciaes_ES
Keywordsdc.subjectTime in artes_ES
Keywordsdc.subjectNumered timees_ES
Keywordsdc.subjectImagined timees_ES
Keywordsdc.subjectExperience timees_ES
Títulodc.titleParámetros y magnitudes del tiempo en la obra One million years de On Kawaraes_ES
Title in another languagedc.title.alternativeParameters and Magnitudes of Time in One million years by On Kawaraes_ES
Document typedc.typeArtículo de revistaes_ES
dcterms.accessRightsdcterms.accessRightsAcceso Abierto
Catalogueruchile.catalogadorctces_ES
Indexationuchile.indexArtículo de publicación ISI
Indexationuchile.indexArtículo de publicación SCOPUS


Files in this item

Icon

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Chile
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Chile