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Autor corporativodc.contributorUniversidad de Chile. Instituto de Estudios Internacionaleses_ES
Professor Advisordc.contributor.advisorWüst Zibetti, Fabiola
Authordc.contributor.authorGonzález López, Camilo Agustín 
Admission datedc.date.accessioned2021-06-03T09:18:04Z
Available datedc.date.available2021-06-03T09:18:04Z
Publication datedc.date.issued2020-09-30
Identifierdc.identifier.urihttps://repositorio.uchile.cl/handle/2250/179954
General notedc.descriptionCase study submitted in fulfillment of the requirements for the degree of Master in International Strategy and Trade Policy.es_ES
Abstractdc.description.abstractThis study sets out to identify the effects of the European Union’s General Data Protection Directive (GDPR) on the videogames industry with regards to the policies of video game companies by analysing the changes made to the privacy policies of five video game companies during the last five years. In order to achieve this objective, the videogames industry, its users, and their personal data are characterized in the first chapter. The second chapter goes over the development of data protection regulations in the European Union, with special emphasis in the evolution of these regulations and the laws that came into force in 2018 with the GDPR. Finally, the third chapter analyses changes made to the privacy policies of five video game companies ((Valve Corporation, Nintendo, Electronic Arts, Take-Two Interactive y Ubisoft)) during the last five years in relation to the changes in regulation in Europe. This analysis shows that the new data protection standards have produced significant changes, as users now have clearly defined rights, companies are more transparent about data processing, and consent plays a more important part of the process than it did under the previous framework.es_ES
Abstractdc.description.abstractEste estudio tiene como objetivo identificar los efectos de la Regulación General de Protección de Datos (GDPR por sus siglas en inglés) en la industria de los videojuegos con respecto a las políticas de las empresas de videojuegos a través del análisis a los cambios hechos en las políticas de privacidad de cinco compañías en los últimos cinco años. Con el fin de cumplir este objetivo, el primer capítulo caracteriza la industria de videojuegos, sus usuarios y, especialmente, los datos personales de estos últimos. El segundo capítulo repasa el desarrollo de las políticas de protección de datos en la Unión Europea, con especial atención a la evolución de estas normativas y las reglas que entraron en vigor el 2018 con el GDPR. Finalmente, el tercer capítulo analiza los cambios en las políticas de privacidad de cinco compañías de videojuegos (Valve Corporation, Nintendo, Electronic Arts, Take-Two Interactive y Ubisoft) durante los últimos cinco años en relación a los cambios normativos en Europa. Este análisis muestra que los nuevos estándares de protección de datos han promovido cambios en las políticas de protección de datos de la industria de videojuegos, haciendo que los derechos de los usuarios hayan mejorado, ya que los usuarios cuentan actualmente con derechos claramente definidos, las compañías son más transparentes respecto al procesamiento de datos y el consentimiento juega un rol mucho más importante para esta industria.es_ES
Lenguagedc.language.isoenes_ES
Publisherdc.publisherUniversidad de Chilees_ES
Type of licensedc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Chile*
Link to Licensedc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/cl/*
Keywordsdc.subjectdatos personaleses_ES
Keywordsdc.subjectderechos del consumidores_ES
Keywordsdc.subjectGDPRes_ES
Keywordsdc.subjectprotección de datoses_ES
Keywordsdc.subjectUnión Europeaes_ES
Keywordsdc.subjectvideojuegoses_ES
Keywordsdc.subjectconsumer rightses_ES
Keywordsdc.subjectdata protectiones_ES
Keywordsdc.subjectEuropean Uniones_ES
Keywordsdc.subjectpersonal dataes_ES
Keywordsdc.subjectvideo gameses_ES
Area Temáticadc.subject.otherEstrategia internacional y política comerciales_ES
Títulodc.titleGDPR and Privacy Policies: the case of video games companies and data protection regulationses_ES
Title in another languagedc.title.alternativeEl GDPR y las políticas de privacidad: el caso de las compañías de videojuegos y las leyes de protección de datoses_ES
Document typedc.typeTesis
Catalogueruchile.catalogadorllies_ES
Departmentuchile.departamentoEscuela de Graduadoses_ES
Facultyuchile.facultadInstituto de Estudios Internacionaleses_ES


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