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(Elsevier, 2017)The male gonadal tissue can be a sensitive target to the reprogramming effects of testosterone (T) during prenatal development. We have demonstrated that male lambs born to dams receiving T during pregnancy-a model system ...
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(MDPI, 2020)Background: Public bike-sharing schemes have gained enormous popularity worldwide. However, so far most of the research has focused on issues regarding the functioning of these schemes in cities, with little attention on ...
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(Universidad de Chile, Facultad de Economía y Negocios, 2009)Public day care centers in Chile have increased in 240% between 2005 and 2007. This paper uses this huge increase in public day care supply for infants of poor families to analyze its impact on Female Labor Force ...
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(Routledge, 2019)Chile is recognized in the educational policy field as one of the first laboratories of neoliberal initiatives. These policies, initiated under the dictatorship of Augusto Pinochet, did not change with the new democratic ...
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(Elsevier, 1993)The social rate of return to public investment in industries with fixed real-price supports is studied using a simple general-equilibrium model. Fixed real-price supports are shown to enhance the likelihood of immiserizing ...
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(Frontiers Media, 2021)Objectives: This paper reviews the mental health policies that have been implemented in Chile in response to the COVID-19 pandemic and the international context of countries' responses. Even before the start of the pandemic, ...
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(Universidad de Chile, 2020)La demanda de transporte público tiene un lugar esencial en los desplazamientos urbanos. En Europa, el transporte público concentra el 31% de los viajes en las 28 ciudades más grandes del continente, en América Latina este ...
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(Edward Elgar Publishing, 2023)This chapter builds on the welfare economic theory of transport pricing and its application to public transport supply. In this approach, optimal fares are set to reflect the marginal welfare effect of travelling. The ...
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(Abrasco-Assoc Brasileira Pos-Graduacao & Saude Coletiva, 2021)This article analyzes the configuration of public-private relations in Chile's health system between 2000 and 2018, focusing on organization and regulation, funding and service delivery. The following data collection methods ...
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(Elsevier Espana S.L., 2017)
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(Universidad de Chile, 2012)El presente trabajo tiene por objeto analizar el tratamiento de la publicidad comparativa desleal en la Ley N° 20.169 sobre competencia desleal, publicada en el Diario Oficial de fecha 16 de febrero de 2007. Dicha norma ...
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(Universidad de Chile, 2009)Esta Tesis desarrolla un análisis a partir de una breve relectura de mi trayectoria de producción de obra y de las incipientes concepciones esbozadas en ella, cuestiones como el realismo y la autonomía de una producción ...
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(Univ Federal Parana, Brazil, 2021)Los tribunales electorales tienen un objetivo de pacificación social; pues se trata de salvaguardar la legitimidad de una determinada forma de organización socio-política. En este sentido, su responsabilidad es cumplir ...
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(Universidad de Chile, 2002)
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(Universidad de Chile, 2011)Publicidad en Movimiento es una empresa dedicada a dar a conocer los productos de sus clientes por medio de publicidad urbana en constante movimiento como así el nombre lo dice. Sin embargo, no es una agencia publicitaria ...
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(Universidad de ChileCyberDocs, 2011)
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(Universidad de Chile, 2005)La presente investigación busca revisar la forma en que nuestra legislación protege al consumidor frente al fenómeno de la publicidad engañosa. Para ello se define la publicidad, se presentan los principios que informan ...
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(Universidad de Chile, 2005)La publicidad es hoy en día uno de los mecanismos más importantes e influyentes al momento de informar a los consumidores sobre diversos productos, servicios e ideas alrededor de todo el mundo. Es por esta razón que en el ...
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(Universidad de Chile, 2002)La publicidad puede ser analizada desde varios puntos de vista: Psicológico, sociológico, económico, jurídico, etc. En el presente trabajo abordaremos el aspecto jurídico de la publicidad en relación con la Ley 19.496 de ...