Now showing items 2916-2935 of 3639

    • Ríos, Paloma (Universidad de Chile, 2022)
      This document analyzes the effect of the expansion in availability of the emergency con- traceptive pill (ECP) between 2011 and 2017 in a middle income country setting. Exploiting variation in ECP availability across ...
    • Dibarrart Muñoz, Martín (Universidad de Chile, 2020)
      Labor unions is a widely studied topic in economics. One less studied but related topic is labor strikes, the most notorious manifestation of labor conflict and unrest. The definition may not be unique depending on the ...
    • Fresard Lillo, Matías (Universidad de Chile, 2019-12)
      For countries concerned about equity and access to higher education, providing support services for academically underprepared students is key to increase their probabilities of success. Remedial courses provide opportunities ...
    • Suárez Chavarría, Nicolás (Universidad de Chile, 2018-09-27)
      Taking advantage of georeferenced data from Chilean students, we estimate the impact of commuting time over academic achievement. As the commuting time is an endogenous variable, we use instrumental variables and fixed ...
    • Mayorga Camus, Joaquín (Universidad de Chile, 2018-06)
      In February of 2010 a Law on Equal Opportunities and Social Inclusion of Persons with Disabilities, the Law N. 20.422, was enacted in Chile. One of the aims of this reform was to improve the labour inclusion for the ...
    • Puig Gómez, María José; Hucke Lorca, Eduardo (Universidad de Chile, 2014-10)
      Este plan de marketing está basado en el desarrollo, promoción y venta de mobiliario de cartón corrugado reciclado y reciclable. Su origen nace de la necesidad de, a través del diseño industrial, aportar al cuidado del ...
    • Rosso, Lucas (Universidad de Chile, 2021)
      This paper studies how di erences in portfolio choice between households help explain the highly unequal wealth distribution seen in the data. It has been well documented that participation rates are substantially smaller ...
    • Wu, Zeyuan (2018)
      With the development of science and technology, the connection between consumers and the products has become more and more close. Various of channels relate to the consumers, marketing strategies are vital to the company ...
    • Palma C., María Isidora (Universidad de Chile, 2016-11)
      Using a longitudinal database that follows 100,899 individuals through nine years of their life from high school into labor market, we are able to identify cognitive and non-cognitive abilities at school age and their ...
    • Núñez, Christian; Rodríguez R., Mario (Universidad de Chile, 2019-03)
      La Industria del vino en China ha crecido en torno al 35% (CAGR) en los últimos años, y se espera que se mantenga el crecimiento por varios años más hasta alcanzar crecimientos de mercados más maduros como la industria del ...
    • Guzmán Pinto, Pablo Ignacio (Universidad de Chile, 2015-05-18)
      We provide pioneer evidence about the determinants of treatment of three chronic conditions in Chile. By exploiting a rich database, we are able to include non-cognitive characteristics as one of the many determinants ...
    • Fortunato Mankoch, Andrés (Universidad de Chile, 2022)
      In studying the economic cycle dependency of fiscal multipliers in Chile, we implement an independent component analysis for structural shock identification within a non-linear vector autoregressive setting with generalized ...
    • Álvarez Espinoza, Marco; Villablanca Meza, Fredy (Universidad de Chile, 2019-06)
      El presente plan de negocio se origina en la observación de tiendas de moda que venden accesorios para mujeres, en la ciudad de Santiago de Chile, las cuales llama la atención lo parecidas en cuanto a productos estandarizados, ...
    • González Guerrero, Alvaro; Morales Briones, Antonio; Vergara Novoa, Cristián (Universidad de Chile, 2006-01)
      Desde un tiempo a esta parte, se ha observado un cambio en los hábitos alimenticios de la población, en particular en los países más desarrollados. Es así como, algunas investigaciones han constatado que los estadounidenses ...
    • Salinas, Víctor (Universidad de Chile, 2016-11)
      El objetivo del presente trabajo es desarrollar un plan de marketing para una tienda online de accesorios novedosos para el hogar, cuya implementación se ejecutará durante los meses de enero a diciembre del año 2017. La ...
    • Allendes, Matías; Monsálvez, Viviana; Rojas, Mauricio; Sandoval, María Helena (Universidad de Chile, 2009-01-14)
      La oportunidad de nuestro negocio “Tienda Senior” se sustenta en que actualmente en Chile existe una demanda insatisfecha respecto a los productos para el adulto mayor, en un mercado que actualmente llega al 11,5% de la ...
    • Rosas Rodríguez, Sergio Alexander (Universidad de Chile, 2016-09)
      La oposición en la publicidad se define como la práctica de poner dos puntos de vista aparentemente opuestos (e.g., textos, imágenes) en un anuncio publicitario. Krishen y Homer (2012) utilizando una muestra de estudiantes ...
    • Cabrera Ormaza, Verónica (Universidad de Chile, 2011)
      Este documento muestra los resultados de la aplicación de la metodología de transferencia de beneficios para estimar el Valor Económico Total (VET) de la Reserva Ecológica Yasuní- ITT en la amazonía ecuatoriana, en el ...
    • Baldú, Fernando; Fuentes, Carlos; Galleguillos, Ronaldo; Lagos, Mario (Universidad de Chile, 2005-04)
      Las pequeñas y medianas empresas chilenas, cuenta con ventajas comparativas en la producción de bienes y servicios y no quieren perder la oportunidad de ver aumentada sus ventas y de mitigar el riesgo de eventuales crisis ...
    • TodOkar 
      Laurens, Lerimar; Arroyo, David Andrés (Universidad de Chile, 2023)
      Luego de 2 años donde la pandemia fue el principal tópico en todo el mundo, al día de hoy estamos observando y viviendo todos los impactos que este acontecimiento ocasionó a las personas y a las actividades que realizaban ...