Show simple item record

Authordc.contributor.authorGonzález Álvarez, Paula 
Admission datedc.date.accessioned2018-07-31T13:47:26Z
Available datedc.date.available2018-07-31T13:47:26Z
Publication datedc.date.issued2018
Cita de ítemdc.identifier.citationÁlabe nº17 enero - junio 2018es_ES
Identifierdc.identifier.issn2171-9624
Identifierdc.identifier.urihttps://repositorio.uchile.cl/handle/2250/150470
Abstractdc.description.abstractDesde 2014, la Universidad de Chile ha venido desarrollando un laboratorio virtual de escritura académica para apoyar el desarrollo de las habilidades de producción de textos de todos sus estudiantes. Este artículo presenta el modelo de diseño de esta plataforma a partir de antecedentes teóricos acerca de la didáctica de la escritura y la enseñanza de la escritura en entornos virtuales. Para ello, detalla los contenidos y la estructura de los materiales ofrecidos y su articulación en versiones de acceso libre y de orientación disciplinar. Finalmente, se reflexiona acerca del papel de un laboratorio virtual de escritura en el aprendizaje de las literacidades académicas y las responsabilidades institucionales para fomentar su desarrolloes_ES
Abstractdc.description.abstractSince 2014, the University of Chile has been developing an online writing lab to support the development of writing skills in all of its students. This article presents the design model for this platform, according to the literature on the teaching of writing and online writing instruction. The article details the structure and contents offered in the platform and its organization into general access and discipline- oriented versions. Finally, the article reflects on the role of an online writing lab in achieving academic literacies and the institutional responsibilities associated with the development of writing skills.es_ES
Lenguagedc.language.isoeses_ES
Publisherdc.publisherUniversidad de Almeríaes_ES
Type of licensedc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Chile*
Link to Licensedc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/cl/*
Sourcedc.sourceÁlabees_ES
Keywordsdc.subjectEscrituraes_ES
Keywordsdc.subjectRedacciónes_ES
Keywordsdc.subjectEnseñanza superiores_ES
Keywordsdc.subjectHerramienta de autoformaciónes_ES
Keywordsdc.subjectAprendizaje en líneaes_ES
Keywordsdc.subjectWritinges_ES
Keywordsdc.subjectCompositiones_ES
Keywordsdc.subjectHigher educationes_ES
Keywordsdc.subjectSelf instructional aidses_ES
Keywordsdc.subjectElectronic learninges_ES
Títulodc.titleDiseño de una plataforma virtual de autoaprendizaje de la escritura académica: fundamentación teórica y decisiones pedagógicas en la Universidad de Chilees_ES
Title in another languagedc.title.alternativeDesign of a virtual platform for self instructional of academic writing: theoretical fundamentals and pedagogical decisions at the University of Chilees_ES
Document typedc.typeArtículo de revista
Catalogueruchile.catalogadortjnes_ES
Indexationuchile.indexArtículo de publicación ISIes_ES


Files in this item

Icon

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Chile
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Chile