About
Contact
Help
Sending publications
How to publish
Advanced Search
View Item 
  •   Home
  • Facultad de Ciencias Sociales
  • Tesis Postgrado
  • View Item
  •   Home
  • Facultad de Ciencias Sociales
  • Tesis Postgrado
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse byCommunities and CollectionsDateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionDateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login to my accountRegister
Biblioteca Digital - Universidad de Chile
Revistas Chilenas
Repositorios Latinoamericanos
Tesis LatinoAmericanas
Tesis chilenas
Related linksRegistry of Open Access RepositoriesOpenDOARGoogle scholarCOREBASE
My Account
Login to my accountRegister

Comprender los significados de los coordinadores de programa de integración escolar de una comuna de la Región Metropolitana sobre currículum oficial de enseñanza básica, educación inclusiva y justicia social

Tesis
Thumbnail
Open/Download
IconComprender los significados de los coordinadores de programa de integración escolar de una comuna de la Región Metropolitana sobre currículum oficial de enseñanza básica, educación inclusiva y justicia social.pdf (1.001Mb)
Access note
Acceso restringuido
Publication date
2020
Metadata
Show full item record
Cómo citar
Sánchez Edmonson, Rodrigo
Cómo citar
Comprender los significados de los coordinadores de programa de integración escolar de una comuna de la Región Metropolitana sobre currículum oficial de enseñanza básica, educación inclusiva y justicia social
.
Copiar
Cerrar

Author
  • Inostroza Barahora, Claudia Francisca;
Professor Advisor
  • Sánchez Edmonson, Rodrigo;
Abstract
La presente investigación cualitativa tiene como objetivo comprender los significados que tienen los y las coordinadoras de los Programas de Integración Escolar (PIE) de la Municipalidad de Santiago sobre currículum oficial de enseñanza básica, inclusión educativa y justicia social. Debido a la naturaleza comprensiva e interpretativa del estudio, este trabajo de investigación se clasifica como un estudio de caso de tipo intrínseco, ya que examina en profundidad la particularidad de los discursos a través de grupos focales y entrevistas en profundidad. El análisis de sus discursos permite ofrecer una serie de propuestas de políticas públicas para avanzar hacia sistemas educativos más inclusivos y justos en el paradigmático y neoliberal sistema educativo chileno de hoy
 
ABSTRACT The aim of this qualitative research project is to understand the meanings that the coordinators of the School Integration Programs (PIE) in the Local Government of Santiago have about the official curriculum of basic education, educational inclusion and social justice. Due to the comprehensive and interpretative nature of the study, this research work is classified as an intrinsic type case study, since it examines in depth their discourses through focus groups and in-depth interviews. The analysis of his speeches allows us to offer a series of public policy proposals to move towards more inclusive and fair educational systems in the paradigmatic and neoliberal Chilean current educational system
 
General note
Tesis para optar al grado de Magíster en Educación, mención Currículum y Comunidad Educativa
Identifier
URI: https://repositorio.uchile.cl/handle/2250/175334
Collections
  • Tesis Postgrado
xmlui.footer.title
31 participating institutions
More than 73,000 publications
More than 110,000 topics
More than 75,000 authors
Published in the repository
  • How to publish
  • Definitions
  • Copyright
  • Frequent questions
Documents
  • Dating Guide
  • Thesis authorization
  • Document authorization
  • How to prepare a thesis (PDF)
Services
  • Digital library
  • Chilean academic journals portal
  • Latin American Repository Network
  • Latin American theses
  • Chilean theses
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
Universidad de Chile

© 2020 DSpace
  • Access my account