About
Contact
Help
Sending publications
How to publish
Advanced Search
View Item 
  •   Home
  • Instituto de Estudios Avanzados en Educación
  • Artículos de revistas
  • View Item
  •   Home
  • Instituto de Estudios Avanzados en Educación
  • Artículos de revistas
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse byCommunities and CollectionsDateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionDateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login to my accountRegister
Biblioteca Digital - Universidad de Chile
Revistas Chilenas
Repositorios Latinoamericanos
Tesis LatinoAmericanas
Tesis chilenas
Related linksRegistry of Open Access RepositoriesOpenDOARGoogle scholarCOREBASE
My Account
Login to my accountRegister

First fixation duration as a bottom-up measure during symbolic and non-symbolic numerical comparisons

Artículo
Thumbnail
Open/Download
IconFirst-fixation.pdf (216.4Kb)
Access note
Acceso a solo metadatos
Publication date
2020
Metadata
Show full item record
Cómo citar
Peake, Christian
Cómo citar
First fixation duration as a bottom-up measure during symbolic and non-symbolic numerical comparisons
.
Copiar
Cerrar

Author
  • Peake, Christian;
  • Moscoso Mellado, Jennifer;
  • Guerra Gil, Ernesto;
Abstract
The ability to represent quantities, either in a symbolic or non-symbolic format, predicts calculation skills. Recording the saccades during gazing at these stimuli allows us to infer the cognitive processing taking place at that moment. The purpose of this research study was to analyse the duration of the first fixation during symbolic and non-symbolic numerical stimuli. We evaluated 32 university students through symbolic and non-symbolic number comparison tasks while recording their eye movements. In addition, they answered a calculation task. Participants spent more time looking first at the stimulus of greater magnitude during the execution of the comparison task (regardless of the presentation format). This measure was not a predictor of calculation skills. The duration of the first fixation was interpreted as a bottom-up measure during numerical stimuli perception, and therefore during the initial stage of cognitive processing.
 
Las habilidades para representar cantidades de forma simbólica y no simbólica predicen la habilidad de cálculo aritmético. Registrar los movimientos sacádicos durante la percepción de estos estímulos permite inferir el procesamiento cognitivo en el momento en que está teniendo lugar. El objetivo de investigación fue estudiar la duración de la primera fijación durante la percepción de estímulos numéricos simbólicos y no simbólicos. Se evaluó a 32 estudiantes universitarios en la comparación de estímulos numéricos simbólicos y no simbólicos mientras se registraban sus movimientos oculares, además, respondieron una tarea de cálculo. Los participantes dedicaron más tiempo a mirar primero el estímulo de mayor magnitud durante la ejecución de la comparación (ya sea simbólica o no simbólica). Esta medida no resultó predictora de la habilidad de cálculo. La duración de la primera fijación resultó ser una medida bottom-up de procesamiento del estímulo, que recoge un estadio inicial de la comparación numérica.
 
Patrocinador
Centro de Investigaion en Educacion y Desarrollo (CIEDE-UCSC) CIEDE 05/2017 Fondequip EQM 150119 CONICYT, Chilean Ministry of Education ANID/PIA/Basal Funds for Centers of Excellence FB0003
Indexation
Artículo de publicación ISI
 
Artículo de publicación SCOPUS
 
Identifier
URI: https://repositorio.uchile.cl/handle/2250/178397
DOI: 10.1080/02109395.2020.1794717
Quote Item
Studies in Psychology / Estudios de Psicología Volume 41, 2020 - Issue 3
Collections
  • Artículos de revistas
xmlui.footer.title
31 participating institutions
More than 73,000 publications
More than 110,000 topics
More than 75,000 authors
Published in the repository
  • How to publish
  • Definitions
  • Copyright
  • Frequent questions
Documents
  • Dating Guide
  • Thesis authorization
  • Document authorization
  • How to prepare a thesis (PDF)
Services
  • Digital library
  • Chilean academic journals portal
  • Latin American Repository Network
  • Latin American theses
  • Chilean theses
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
Universidad de Chile

© 2020 DSpace
  • Access my account