About
Contact
Help
Sending publications
How to publish
Advanced Search
View Item 
  •   Home
  • Facultad de Ciencias Sociales
  • Tesis Pregrado
  • View Item
  •   Home
  • Facultad de Ciencias Sociales
  • Tesis Pregrado
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse byCommunities and CollectionsDateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionDateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login to my accountRegister
Biblioteca Digital - Universidad de Chile
Revistas Chilenas
Repositorios Latinoamericanos
Tesis LatinoAmericanas
Tesis chilenas
Related linksRegistry of Open Access RepositoriesOpenDOARGoogle scholarCOREBASE
My Account
Login to my accountRegister

Aplicación de un modelo para el cambio de hábitos en conductas de procrastinación: Un estudio de caso único

Tesis
Thumbnail
Open/Download
IconAplicacion-de-un-modelo-para-el-cambio-de-habitos.pdf (1017.Kb)
Access note
Acceso a solo metadatos
Publication date
2020
Metadata
Show full item record
Cómo citar
Herrera Salinas, Pablo Alberto
Cómo citar
Aplicación de un modelo para el cambio de hábitos en conductas de procrastinación: Un estudio de caso único
.
Copiar
Cerrar

Author
  • López Garmendia, Marcela;
  • Moure Figueroa, María Carolina;
Professor Advisor
  • Herrera Salinas, Pablo Alberto;
Abstract
La procrastinación académica es un patrón de comportamiento caracterizado por posponer actividades del contexto académico. Se ha encontrado evidencia que esta conducta se relaciona con el rendimiento académico y con el bienestar psicológico. En este análisis de caso único y metodología mixta se estudian y reportan el proceso y los resultados de la aplicación de un nuevo modelo de intervención breve basado en los principios gestálticos, en un caso de procrastinación académica en una paciente universitaria. Los resultados muestran una disminución significativa en cuanto al nivel de procrastinación. Se plantean como hipótesis a seguir estudiando que el trabajo con el conflicto interno mediante un mayor contacto con la experiencia y el diálogo de partes tienen un impacto positivo en la disminución de la procrastinación.
 
The academic procrastination is a behavior pattern characterized by postponing activities in the academic context. Evidence has been found that this behavior is related to academic performance and psychological wellness. In this single case analysis and mixed methodology the process and the results of the application of a new brief intervention model based on the gestalt principles are studied and reported, in a case of academic procrastination in an university patient. The results show a significant decrease in the procrastination level. It is proposed as a hypothesis for the further studies that working with the internal conflict through a greater contact with the experience and the dialogue of the parts has a positive impact on the reduction of procrastination.
 
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-notadetesis.item
Memoria para optar a título profesional de Psicóloga
Identifier
URI: https://repositorio.uchile.cl/handle/2250/184228
Collections
  • Tesis Pregrado
xmlui.footer.title
31 participating institutions
More than 73,000 publications
More than 110,000 topics
More than 75,000 authors
Published in the repository
  • How to publish
  • Definitions
  • Copyright
  • Frequent questions
Documents
  • Dating Guide
  • Thesis authorization
  • Document authorization
  • How to prepare a thesis (PDF)
Services
  • Digital library
  • Chilean academic journals portal
  • Latin American Repository Network
  • Latin American theses
  • Chilean theses
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
Universidad de Chile

© 2020 DSpace
  • Access my account