Show simple item record

Authordc.contributor.authorBascuñán Vidal, Javiera Amapola
Authordc.contributor.authorCarreño Dittus, Marisol Inés
Authordc.contributor.authorCollao Pinto, Isadora Andrea
Authordc.contributor.authorHernández Zavala, Paula Soledad
Authordc.contributor.authorBarbieri Ortiz, Zulema de
Admission datedc.date.accessioned2022-05-23T15:49:49Z
Available datedc.date.available2022-05-23T15:49:49Z
Publication datedc.date.issued2021
Cita de ítemdc.identifier.citationONOMÁZEIN 53 (septiembre de 2021): 154 - 175es_ES
Identifierdc.identifier.other10.7764/onomazein.53.08
Identifierdc.identifier.urihttps://repositorio.uchile.cl/handle/2250/185658
Abstractdc.description.abstractLa lectura es un proceso fundamental del aprendizaje escolar. Esta requiere un grupo amplio de habilidades; entre ellas, habilidades lingüísticas como la conciencia fonológica y vocabulario, y habilidades lectoras en sí mismas, como la decodificación y comprensión lectora. Existe un grupo que presenta dificultades de la lectura, los niños con dislexia, y otro grupo que se ha identificado de riesgo para el aprendizaje lector, los niños con trastorno específico del lenguaje (TEL). Existen diversos estudios y teorías que han buscado relación entre ambos cuadros.es_ES
Abstractdc.description.abstractReading is a fundamental process of school learning, which requires a broad group of skills, including language skills such as phonological awareness, vocabulary and the individual reading skills themselves, such as decoding and reading comprehension. There is one group that presents reading difficulties, children with dyslexia, and another group that have been identified as at risk for reader learning, children with specific language disorder (TEL). There are several studies and theories that have sought a relationship between both sides.es_ES
Lenguagedc.language.isoeses_ES
Publisherdc.publisherPontificia Univ. Católica Chilees_ES
Type of licensedc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
Link to Licensedc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
Sourcedc.sourceOnomázeines_ES
Keywordsdc.subjectSpecific language disorder (TEL)es_ES
Keywordsdc.subjectDyslexiaes_ES
Keywordsdc.subjectPhonological awarenesses_ES
Keywordsdc.subjectVocabularyes_ES
Keywordsdc.subjectReading skillses_ES
Keywordsdc.subjectTrastorno específico del lenguaje (TEL)es_ES
Keywordsdc.subjectDislexiaes_ES
Keywordsdc.subjectConciencia fonológicaes_ES
Keywordsdc.subjectVocabularioes_ES
Keywordsdc.subjectHabilidades lectorases_ES
Títulodc.titleEstudio comparativo de habilidades lingüísticas y lectoras entre un grupo de niños con trastorno específico del lenguaje y un grupo de niños con dislexiaes_ES
Title in another languagedc.title.alternativeComparative study of linguistic and reading skills between a group of children with specific language impairment and a group of children with dyslexiaes_ES
Document typedc.typeArtículo de revistaes_ES
dc.description.versiondc.description.versionVersión publicada - versión final del editores_ES
dcterms.accessRightsdcterms.accessRightsAcceso abiertoes_ES
Catalogueruchile.catalogadorcrbes_ES
Indexationuchile.indexArtículo de publícación WoSes_ES


Files in this item

Icon

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States