Exploring the attitudes and strategies of peri-urban vegetable growers in the Santiago Metropolitan Region of Chile
Author
dc.contributor.author
Boza Martínez, Sofía
Author
dc.contributor.author
Mora González, Marcos
Author
dc.contributor.author
Núñez Mejía, Ivone
Author
dc.contributor.author
Espinoza Romero, Macarena del Pilar
Author
dc.contributor.author
Orellana Moreira, Karina
Admission date
dc.date.accessioned
2022-07-18T16:01:53Z
Available date
dc.date.available
2022-07-18T16:01:53Z
Publication date
dc.date.issued
2022
Cita de ítem
dc.identifier.citation
Economía Agraria y Recursos Naturales (2022) 22:53-67
es_ES
Identifier
dc.identifier.other
10.7201/earn.2022.01.03
Identifier
dc.identifier.uri
https://repositorio.uchile.cl/handle/2250/186786
Abstract
dc.description.abstract
Vegetable production is common in peri-urban agriculture where produce is sold in nearby towns, and the Santiago Metropolitan Region (SMR) in Chile is no exception. The objective of this article is to explore the productive, commercial and management strategies of small-scale vegetable growers at the SMR, their attitudes towards their activity, and to identify different profiles. We surveyed in person 170 farmers. The data was analyzed using descriptive and multivariate techniques. Results suggest that different characteristics and strategies are concomitant to certain attitudes that vegetable growers hold towards key aspects such as innovation or willingness to associate.
es_ES
Abstract
dc.description.abstract
La horticultura es común en la agricultura periurbana, en la cual los productos pueden
ser vendidos en urbes próximas, como el caso de la Región Metropolitana de Santiago (RMS). Esta investigación tiene por objeto explorar las estrategias productivas, comerciales y de gestión, así como las
actitudes, de los pequeños horticultores en la RMS e identificar perfiles. Se encuestó en persona a 170
agricultores. Los datos fueron analizados mediante técnicas descriptivas y multivariantes. Los resultados
sugieren que las diferentes características y estrategias son concomitantes a las actitudes de los horticultores respecto a aspectos como la innovación o la voluntad de asociarse.
es_ES
Patrocinador
dc.description.sponsorship
Corporacion de Fomento de la Produccion, CORFO (Chilean Economic Development Agency)
Servicio Ministerial de Agricultura Metropolitano (Metropolitan Ministerial Agriculture Service)
es_ES
Lenguage
dc.language.iso
en
es_ES
Publisher
dc.publisher
Universidad Politécnica de Valencia, España
es_ES
Type of license
dc.rights
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States