Now showing items 1-15 of 15

    • Nicolas, Carolina; Rojas Mora, Julio; Valenzuela Fernández, Leslier (IOS Press, 2020)
      The aim of this study is to examine the incidence of economic activity on soft innovation in the mining sector. Through a global analysis of indirect incidents and using the theory of forgotten effects. Thus, the case of ...
    • Valenzuela Fernández, Leslier; Martínez Troncoso, Carolina (Universidad de Chile. Facultad de Economía y Negocios, 2014)
      The present paper examines the reasons why by consumers engage into Virtual Brand Communities Generated by Enterprises (VBGE) and Virtual Brand Communities Generated by Consumers (VBGC) and the relationship between type ...
    • Valenzuela Fernández, Leslier; Villegas Pinuer, Francisco (Fund Escola Comercio Alvares Penteado-FECAP, 2016)
      Purpose – Customer value orientation, brand value and business ethics are critical variables to developing long-term relationships with customers and achieve sustainable sales growth over time. Th is research shows how ...
    • Valenzuela Fernández, Leslier; Martínez Troncoso, Carolina; Yáñez Wieland, Felipe (2015)
      The use of product placement as a marketing communication tool is based on the inclusion of products or brands in the scene where the action is. The use of this tool has benefits for both the producer of the movie, as ...
    • Valenzuela Fernández, Leslier; Martínez Troncoso, Carolina (Universidad de Chile. Facultad de Economía y Negocios, 2012)
      This research aims to (1) investigate the factors that influence the adoption of IT (2) study the possible influences between IT adoption, organizational performance and perception of quality service by the employees ...
    • Valenzuela Fernández, Leslier (Universidad de Chile. Facultad de Economía y Negocios., 2016)
      El fin del súper ciclo del cobre está provocando repercusiones importantes en la economía chilena, y particularmente, en el sector Business to Business (B2B). A raíz de este fenómeno, surge la necesidad de implementar ...
    • Valenzuela Fernández, Leslier (Universidad de Chile. Facultad de Economía y Negocios., 2010)
      La orientación al cliente y establecer relaciones a largo plazo con ellos anteceden al crecimiento y rentabilidad sustentable de los negocios. Para ello, las empresas implementan estrategias de marketing y ventas que ...
    • Valenzuela Fernández, Leslier; Martínez Troncoso, Carolina (Universidad del Zulia, Venezuela, 2015)
      El objetivo de la presente investigación es determinar si efectivamente una organización que ha alcanzado una posición de líder en un determinado mercado adopta tecnologías de información (TI) y una gestión orientada al ...
    • Valenzuela Fernández, Leslier; Villegas Pinuer, Francisco (The IBFR, 2013)
      Hoy en día tener una gestión orientada al mercado para que los negocios triunfen es fundamental. Esto porque los negocios están inmerso en un entorno globalizado y altamente competitivo. Muchas empresas monitorean el ...
    • Valenzuela Fernández, Leslier; Jara Bertín, Mauricio; Villegas Pineaur, Francisco (Fundacao Getulio Vargas, 2015)
      Este trabajo analiza si la adopción de estrategias de divulgación de información voluntaria de prácticas de Responsabilidad Social Empresarial (RSE) a través de distintos medios de comunicación tiene incidencia sobre el ...
    • Valenzuela Fernández, Leslier; Torres Moraga, Eduardo; Hidalgo Campos, Pedro; Farías Nazel, Pablo (Elsevier, 2014)
      Previous studies showhow strategies based on the customer lifetime value (CLV) can lead to an increase of profitability for a firm. In this context,marketing serves the purpose of maximizing CLV and customer equity (the ...
    • Nicolas Alarcón, Carolina; Valenzuela Fernández, Leslier; Gutiérrez Caques, Alexis; Gil Lafuente, Jaime (Universidad Nacional de Colombia, 2015-10)
      Considerando los distintos sucesos nacionales e internacionales que han puesto en duda el comportamiento ético de ejecutivos de empresas, surge la necesidad de investigar cuáles son las variables relevantes que podrían ...
    • Nicolas Alarcon, Carolina; Urrutia Sepúlveda, Angélica; Valenzuela Fernández, Leslier; Gil Lafuente, Jaime (Elsevier, 2018)
      The aim of this study is to analyse the reach of existing investigation on social media and its relation to companies throughout 2014-2015. To achieve the proposed, the study proceeds in classifying such information and ...
    • Valenzuela Fernández, Leslier; Merigó Lindahl, José; Nicolas, Carolina (Sage Publications, 2018)
      The purpose of this article is to analyze the most productive and influential countries engaging in market orientation (MO) research between 1990 and 2016. This article shows the general trajectories of these countries, ...
    • Trincado Muñoz, Francisco; Valenzuela Fernández, Leslier; Hebles, Melany (Emerald, 2020)
      Purpose While companies have increasingly encouraged employees to adopt a customer orientation, less attention has been given to the impact that customer orientation has on employees' job outcomes and performance. Previous ...