Show simple item record

Authordc.contributor.authorCapella Sepúlveda, Claudia 
Authordc.contributor.authorSoza Calvo, Javiera 
Authordc.contributor.authorGarcía, Gabriel 
Authordc.contributor.authorSepúlveda Ramírez, María Gabriela 
Authordc.contributor.authorQuiroga Ortega, Flor 
Authordc.contributor.authorGonzález Sarkis, Ivette 
Authordc.contributor.authorGonzález Andreu, Nury 
Authordc.contributor.authorPérez, Francisca 
Authordc.contributor.authorGeorge Lara, Myriam 
Authordc.contributor.authorVergara Henríquez, Paula 
Admission datedc.date.accessioned2018-03-29T20:22:55Z
Available datedc.date.available2018-03-29T20:22:55Z
Publication datedc.date.issued2017-04
Cita de ítemdc.identifier.citationRevista Argentina de Clínica Psicológica 2017, Vol. XXVI, N°1, 125-136es_ES
Identifierdc.identifier.other10.24205/03276716.2017.1011
Identifierdc.identifier.urihttps://repositorio.uchile.cl/handle/2250/147100
Abstractdc.description.abstractLa psicoterapia constructivista evolutiva con niños y adolescentes integra conceptos piagetianos con conceptos evolutivos en la compresión del proceso de diagnóstico clínico y psicoterapéutico, entendiendo que la psicoterapia implica la posibilidad de construcción de nuevos significados que faciliten el equilibrio adaptativo. El objetivo del presente artículo es comprender y evaluar el cambio en un proceso psicoterapéutico desde la perspectiva constructivista evolutiva. A partir del uso de metodología cualitativa se realiza el análisis de un caso de una adolescente de 17 años. Los resultados permiten concluir respecto a la posibilidad de generar cambios en un proceso psicoterapéutico desde esta perspectiva, en la medida en que favorece el equilibrio adaptativo de la joven, así como una organización de identidad más diferenciada e integrada.es_ES
Abstractdc.description.abstractConstructivist evolutive psychotherapy for children and adolescents integrate Piagetian concepts with evolutive concepts in the understanding of the diagnostic procedure and psychotherapeutic process. This perspective understands psychotherapy may promote the construction of new meanings, and therefore facilitate adaptive equilibrium. The purpose of this paper is to understand and evaluate change in a psychotherapeutic process from a constructivist evolutive perspective. Using qualitative methodology, a case analysis is done, of a 17-year-old adolescent woman. Results conclude that it is possible to generate changes in a psychotherapeutic process from this perspective, in terms that it promotes an adaptive equilibrium in the adolescent, and a more differentiated and integrated identity.es_ES
Lenguagedc.language.isoeses_ES
Publisherdc.publisherFundación Aiglées_ES
Type of licensedc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Chile*
Link to Licensedc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/cl/*
Sourcedc.sourceRevista Argentina de Clínica Psicológicaes_ES
Keywordsdc.subjectPsicoterapia evolutivaes_ES
Keywordsdc.subjectCambio psicoterapéuticoes_ES
Keywordsdc.subjectIdentidades_ES
Keywordsdc.subjectNiños y adolescenteses_ES
Keywordsdc.subjectEvolutive psychotherapyes_ES
Keywordsdc.subjectPsychotherapeutic changees_ES
Keywordsdc.subjectIdentityes_ES
Keywordsdc.subjectChildren and adolescentses_ES
Títulodc.titleCambio psicoterapéutico en niños/as y adolescentes desde el enfoque constructivista evolutivo: evaluación de un casoes_ES
Title in another languagedc.title.alternativePsychotherapeutic change in children and adolescents from an evolutive constructivist perspective: evaluation of a single casees_ES
Document typedc.typeArtículo de revista
Catalogueruchile.catalogadorpgves_ES
Indexationuchile.indexArtículo de publicación ISIes_ES


Files in this item

Icon

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Chile
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Chile