Show simple item record

Authordc.contributor.authorZavala Villalón, Gloria 
Authordc.contributor.authorGanga León, Catalina 
Authordc.contributor.authorRojas Andrade, Rodrigo 
Authordc.contributor.authorTorres Cortés, Betzabé 
Authordc.contributor.authorLeiva Bahamondes, Loreto 
Admission datedc.date.accessioned2020-11-19T17:54:21Z
Available datedc.date.available2020-11-19T17:54:21Z
Publication datedc.date.issued2020
Cita de ítemdc.identifier.citationGestión y Política Pública 29 (2020): 447-475es_ES
Identifierdc.identifier.other10.29265/gypp.v29i2.780
Identifierdc.identifier.urihttps://repositorio.uchile.cl/handle/2250/177806
Abstractdc.description.abstractThis research aimed to characterize the implementation of a public school mental health program through the practices and perspectives of those who execute it under the prism of the New Public Management in Chile. Through qualitative content analysis of nine focus groups and four interviews, the results showed that the implementation is characterized by implementers whose practices are strongly influenced by their years of experience, and for an execution that requires high levels of adaptability and goes beyond what is indicated in the technical guidelines. Its implications are discussed given the way decentralization has taken in Latin America and its consequences for public policies.es_ES
Abstractdc.description.abstractEsta investigación tiene como objetivo caracterizar la implementación de un programa público de salud mental escolar a través de las prácticas y perspectivas de quienes lo ejecutan, bajo el prisma de la nueva gestión pública en Chile. Por medio de análisis de contenido cualitativo de nueve grupos focales y cuatro entrevistas, los resultados evidenciaron que la implementación se caracteriza por ejecutores cuyas prácticas están fuertemente influidas por sus años de experiencia y por una ejecución que requiere altos niveles de adaptabilidad y que va más allá de lo indicado en las orientaciones técnicas. Se discuten sus implicancias a la luz de la forma que ha tomado la descentralización en América Latina y sus consecuencias para las políticas públicas.es_ES
Lenguagedc.language.isoeses_ES
Publisherdc.publisherCentro de Investigación y Docencia Económicases_ES
Type of licensedc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Chile*
Link to Licensedc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/cl/*
Sourcedc.sourceGestión y Política Públicaes_ES
Keywordsdc.subjectNew public managementes_ES
Keywordsdc.subjectDecentralizationes_ES
Keywordsdc.subjectImplementationes_ES
Keywordsdc.subjectGovernment programses_ES
Keywordsdc.subjectSchool mental health programses_ES
Keywordsdc.subjectNueva gestión públicaes_ES
Keywordsdc.subjectDescentralizaciónes_ES
Keywordsdc.subjectImplementaciónes_ES
Keywordsdc.subjectProgramas gubernamentaleses_ES
Keywordsdc.subjectProgramas de salud mental escolares_ES
Títulodc.titleImplementación de un programa público de salud mental escolar en Chile en el contexto de la nueva gestión públicaes_ES
Title in another languagedc.title.alternativeImplementation of a school mental health program in Chile in the context of new public managementes_ES
Document typedc.typeArtículo de revistaes_ES
dcterms.accessRightsdcterms.accessRightsAcceso Abierto
Catalogueruchile.catalogadorapces_ES
Indexationuchile.indexArtículo de publicación ISI
Indexationuchile.indexArtículo de publicación SCOPUS
Indexationuchile.indexArtículo de publicación SCIELO


Files in this item

Icon

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Chile
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Chile