Show simple item record

Authordc.contributor.authorNeut Aguayo, Sebastián
Authordc.contributor.authorLuque Carmona, Daniela
Authordc.contributor.authorMéndez Mardones, Dominique
Admission datedc.date.accessioned2021-08-09T20:47:06Z
Available datedc.date.available2021-08-09T20:47:06Z
Publication datedc.date.issued2020
Cita de ítemdc.identifier.citationIzquierdas, 49, octubre 2020:1571-1596es_ES
Identifierdc.identifier.issn0718-5049
Identifierdc.identifier.other10.4067/s0718-50492020000100281
Identifierdc.identifier.urihttps://repositorio.uchile.cl/handle/2250/181177
Abstractdc.description.abstractOne of the main demands of the feminist movement that has manifested since 2018 has been to provide a "non-sexist education", indicating that the school system would be permeated by patriarchal logic. This article aims to contribute to the understanding of this problem, based on a look at its recent background. Specifically, it aims to give a synthetic vision to the political and ideological development of the main policies associated with sexuality and gender in the context of transition to democracy in Chile (1988-1998).es_ES
Abstractdc.description.abstractUna de las principales demandas del movimiento feminista que se ha manifestado desde 2018 ha sido la de proveer una “educación no sexista”, indicando con ello que el sistema escolar estaría permeado por lógicas patriarcales. El presente artículo tiene como objetivo aportar en la comprensión de tal problema, a partir de una mirada a sus antecedentes recientes. En concreto, pretende dar una visión sintética al desarrollo político e ideológico de las principales políticas asociadas a sexualidad y género en el contexto de transición a la democracia en Chile (1988-1998).es_ES
Lenguagedc.language.isoeses_ES
Publisherdc.publisherAriadna Ediciones & Saint Petersburg State Univ.es_ES
Type of licensedc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Chile*
Link to Licensedc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/cl/*
Sourcedc.sourceIzquierdases_ES
Keywordsdc.subjectFeminist movementes_ES
Keywordsdc.subjectNon-sexist educationes_ES
Keywordsdc.subjectPatriarchalismes_ES
Keywordsdc.subjectGender policieses_ES
Keywordsdc.subjectMovimiento feministaes_ES
Keywordsdc.subjectEducación no sexistaes_ES
Keywordsdc.subjectPatriarcalismoes_ES
Keywordsdc.subjectPolíticas de géneroes_ES
Títulodc.titlePolítica e ideología en el sistema escolar de la transición a la democracia en Chile en sus debates sobre género y sexualidades_ES
Title in another languagedc.title.alternativePolitics and ideology in the schooling system of the transition to democracy in Chile in its debates on gender and sexualityes_ES
Document typedc.typeArtículo de revista
dcterms.accessRightsdcterms.accessRightsAcceso Abierto
Catalogueruchile.catalogadorcrbes_ES
Indexationuchile.indexArtículo de publicación ISIes_ES


Files in this item

Icon

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Chile
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Chile