Browsing by Author "Doddis Jara, Alfonsina"
Now showing items 1-13 of 13
-
Rubio Olmedo, Matías (Universidad de Chile, 2018)The main purpose of the present study is to compare and determine the degree of coherence between the non-official national second grade EFL program published by the Ministry of Education and the respective EFL textbook ...
-
Barría Jaramillo, Valeria; Cifuentes Culaciati, Elisa; Cuevas Jara, Yaritza; Espinoza Arce, España; Saavedra Acosta, Valentina; Vargas Cisternas, Paula; Vásquez Bermejo, Camila; Vivar Jelic, Felipe (Universidad de Chile, 2016)Second Language Acquisition (SLA) theory has traditionally focused on the mere learning of linguistic contents. Context from a semiotic perspective is an emerging field which is now taking increasing importance in the area, ...
-
Arratia Cordovez, Antonia; Cornejo González, Diego; Morales Zamora, Mayra; Pérez Ríos, Denise; Quijada Farías, Camilo; Quiroga Díaz, Natalia; Villarroel Urzúa, Anna (Universidad de Chile, 2023)The present quantitative research work aims at exploring the relationship between the receptive size of vocabulary knowledge, and the listening comprehension skill of intermediate Chilean university students of English as ...
-
Doddis Jara, Alfonsina (Universidad de Chile, Facultad de Filosofía y Humanidades, 1999)
-
Doddis Jara, Alfonsina; Novoa Green, Patricio (Universidad de Chile, Facultad de Filosofía y Humanidades, 1997)En el presente trabajo se informa de un estudio longitudinal.sobre las estrategias de aprendizaje metacognitivas utilizadas en tareas de producción escrita por seis alumnos de inglés como segunda lengua, tres 'exitosos' ...
-
Doddis Jara, Alfonsina; Novoa Green, Patricio (Universidad de Chile, Facultad de Filosofía y Humanidades, 1996)En este estudio. se describen los términos en que las estrategias de aprendizaje son empleadas por alumnos de inglés como 12, exitosos y no exitosos, en diferentes etapas en el desarrollo de sus habilidades de comprensión ...
-
Doddis Jara, Alfonsina; Novoa Green, Patricio; Rojas Carrasco, Jessie; Tabilo Alcaíno, Ximena (Universidad de Chile, Facultad de Filosofía y Humanidades, 2004)En este trabajo se infonna de un estudio descriptivo y comparativo de carácter cuantitativo sobre el uso de estrategias léxicas de comunicación en la ejecución de tres tareas orales por parte de aprendientes de inglés ...
-
Doddis Jara, Alfonsina; Novoa Green, Patricio; Tabilo Alcaíno, Ximena (2001)En este artículo se informa acerca de un estudio descriptivo comparativo de carácter longitudinal sobre el uso de estrategias léxicas de comunicación en el ejercicio de la habilidad de producción oral por parte de cuatro ...
-
Huilcaman Gutiérrez, Marlenne (Universidad de Chile, 2020)The present research report provides information about a quantitative study that intended to explore possible relationships between the students’ perception of their metacognitive awareness of reading strategies and their ...
-
Núñez Valenzuela, Elena; Riquelme Miranda, Vanessa; Toledo Godoy, Tamara (Universidad de Chile, 2017)The main goal of the present study is to do research on group and individual word associations with the purpose of identifying similarities and differences between native and nonnative speakers at different levels of ...
-
Aliaga Moraga, Alejandra; Escobar Contreras, Carlos; Farías Romero, José; Jiménez Ravanal, Camila; López Canelo, Michelle; Maino Solís, Flavio; Ñancucheo Herrera, Pablo (Universidad de Chile, 2017)
-
Aguilera Escobar, Gonzalo; Illesca Moya, Constanza; Montecinos Negrete, Camila; Sandoval Sepúlveda, Valentina; Navarro Martínez, Constanza; Whipple Duprat, Katherine (Universidad de Chile, 2016)The present study attempted to establish relationships between second or foreign language learners’ metacognitive awareness and the level of listening comprehension proficiency. Metacognition is defined as the awareness ...
-
Acuña Contreras, Constanza; Araos Inostroza, Pamela; Cartes Espinoza, Juan Guillermo; Cerda Hernández, Amanda; Chehuaicura Romero, Esteban; Leiva Pérez, Claudia; Pulgar Tirini, Francisca; Reyes Núñez, Fernanda (Universidad de Chile, 2022)The present quantitative study focuses on exploring the relationships between the use of oral compensatory lexical strategies, and the productive size of vocabulary knowledge of pre-intermediate and intermediate Chilean ...