Now showing items 1-5 of 5

    • Rodríguez Macías, Estefanía (Universidad de Chile, 2017)
      En esta investigación nos proponemos estudiar la adquisición y el desarrollo de las cláusulas relativas en narraciones desde los tres años hasta la adultez, considerando tanto sus características sintáctico-formales ...
    • Canales Martínez, Francia; Flores Mella, Natalia; Garrido Jara, Macarena; Guzmán Peña, Rubén; Sanhueza Pérez, Daniel; Sepúlveda Riquelme, Stephanie; Tobar Núñez, Ana; Valdés Valdés, Gloria (Universidad de Chile, 2014)
      The focus of the following thesis is the cognitive mechanisms relevant to the interpretation of English idiomatic expressions by native speakers of Spanish. It does so through a quantitative and qualitative analysis of ...
    • Negrete Bobadilla, Yanitza (Universidad de Chile, 2016)
      El desarrollo del lenguaje es un proceso que continúa más allá de los años preescolares, es por esto que se pueden obtener evidencias de los cambios que se producen en etapas posteriores gracias al contacto con el contexto ...
    • Barría Jaramillo, Valeria; Cifuentes Culaciati, Elisa; Cuevas Jara, Yaritza; Espinoza Arce, España; Saavedra Acosta, Valentina; Vargas Cisternas, Paula; Vásquez Bermejo, Camila; Vivar Jelic, Felipe (Universidad de Chile, 2016)
      Second Language Acquisition (SLA) theory has traditionally focused on the mere learning of linguistic contents. Context from a semiotic perspective is an emerging field which is now taking increasing importance in the area, ...
    • Contreras Rocuant, Francisca; Contreras Theoduloz, María; Navarro Allende, María; Noziglia Farías, Dante; Parra Aravena, Felipe; Rodríguez Bravo, Camila; Saldías Sandoval, Camila; Segovia Fuentes, Loreto (Universidad de Chile, 2015)
      Modern children TV shows are heavily geared to engage children in learning new contents. Similar to any educational context, the transfer of knowledge in children TV shows is informed by three prominent psychological ...