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Farías Nazel, Pablo (Emerald, 2014)Purpose – The purpose of this paper is to examine the impact of business group characteristics on firm-operating performance in Chile. Design/methodology/approach – Using a multiple regression model, this study examines ...
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Manzur Mobarec, Enrique; Olavarrieta Soto, Sergio; Farías Nazel, Pablo; Hidalgo Campos, Pedro (ELSEVIER, 2008-06)Understanding the long-term price matching effects on CLV is important in evaluating the effectiveness of these policies in stimulating customer retention. In industries with low brand differentiation and low customer ...
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Farías Nazel, Pablo (2015)The purpose of this paper is to address the issue of the implementation of global and local brands in Latin America by drawing on contingency theory to develop and test hypotheses relating to how product category ...
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Farías Nazel, Pablo (Universidad EAFIT, 2014)La gestión del riesgo ha asumido una enorme importancia en las instituciones financieras. Los bancos divulgan su exposición a los riesgos del mercado a través del Valor en Riesgo (Value at risk, VaR). Este trabajo evalúa ...
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Farías Nazel, Pablo (Fundacao Escola de Comercio Alvares Penteado, 2018)Objetivos – Esta investigación busca analizar la efectividad de los advergames en comparación con los banners. Asimismo, se pretende analizar si el tipo de usuario (alguien que solo navega casualmente por Internet vs. ...
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Farías Nazel, Pablo (Universidad de Chile, 2014)El propósito de este trabajo es presentar una investigación exploratoria que busca contribuir al conocimiento acerca de la manera en que las empresas están usando estrategias de marketing para incrementar el valor de los ...
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Manzur Mobarec, Enrique; Hidalgo Campos, Pedro; Uribe Bravo, Rodrigo; Farías Nazel, Pablo (2007-05)Pese a ser causa de hostilidad entre anunciantes, la evidencia empírica de los beneficios de usar publicidad comparativa es controversial. Por otro lado, la efectividad de la publicidad puede depender del tipo de ...
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Farías Nazel, Pablo (Elsevier Doyma, 2015)El propósito de este estudio es analizar la viabilidad de la publicidad oposicional en Chile. Los datos fueron recolectados a través de experimentación controlada, a través del uso de un anuncio impreso para un nuevo ...
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Farías Nazel, Pablo; Fistrovic, Bruno (FUNDACAO GETULIO VARGAS, 2016)This study aims to identify the most important attributes employed by consumers in Lima in the process of choosing wine. Furthermore, it seeks to identify differences between segments in these preferences. The methodology ...
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Valenzuela Fernández, Leslier; Torres Moraga, Eduardo; Hidalgo Campos, Pedro; Farías Nazel, Pablo (Elsevier, 2014)Previous studies showhow strategies based on the customer lifetime value (CLV) can lead to an increase of profitability for a firm. In this context,marketing serves the purpose of maximizing CLV and customer equity (the ...
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Manzur Mobarec, Enrique; Olavarrieta Soto, Sergio; Farías Nazel, Pablo; Hidalgo Campos, Pedro; Uribe Bravo, Rodrigo (Elsevier, 2011)Retailers compete against national manufacturers by launching store brands. National manufactures regularly use brand promotions to fight store brands back. The purpose of this article is to find out whether attitudes ...
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Farías Nazel, Pablo (MDPI, 2021)Local businesses, local brands, and brand names in the local language help to preserve the local culture of a country. Through a content analysis, this study examined the 880 most successful brands in nine Latin American ...
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Olavarrieta Soto, Sergio; Farías Nazel, Pablo; Manzur Mobarec, Enrique; Hidalgo Campos, Pedro (Instittuto de Investigación Universidad del Zulia, 2008-12)Los investigadores de marketing constantemente han estudiado los mercados formales (e.g., supermercados, tiendas por departamento). Sin embargo, pocos estudios de marketing han investigado a los mercados informales (e.g., ...